سخنگوی پنتاگون: نیروهای آمریکایی به زودی به اروپا اعزام می‌شوند

19:29 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۹۱۷
سخنگوی پنتاگون با تایید خبر اعزام نیرو‌های آمریکایی به اروپا اعلام کرده است که واشنتگن در زمانی نزدیک نیرو‌هایی را به رومانی، لهستان و آلمان اعزام می‌کند.

–جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همزمان با تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ناتو با روسیه بر سر اوکراین، ضمن تایید این موضوع که نیرو‌های آمریکایی به اروپا اعزام خواهند شد، ادعا کرد: تعهد ما به ناتو طبق قانون اساسی آمریکا همچنان قاطع است. بر اساس بخشی از این تعهد و به منظور آمادگی برای احتمالات مختلف، آمریکا به زودی نیرو‌های دیگری را به رومانی، لهستان و آلمان منتقل خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن بیان این ادعا که وضعیت کنونی تقویت موضع بازدارندگی و دفاعی جناح شرقی ناتو را ضروری می‌کند، افزود: یک هزار سربازی که اکنون در آلمان استقرار دارند، در چند روز آینده به رومانی منتقل خواهند شد. این نیرو‌ها یک گردان ضربتی هستند و به منظور اعزام و حرکت سریع در صورت نیاز طراحی شده اند و آن‌ها به ۹۰۰ نیروی آمریکایی می‌پیوندند که پیش از این در رومانی مستقر بودند. این نیرو‌ها به منظور زیاد شدن توانایی دفاعی ما در کشور‌های متحد در خط مقدم طراحی شده اند.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته در خصوص این اقدام با رومانی گفتگو کرد، این اقدام با دعوت دولت رومانی انجام می‌شود. حدود دو هزار نیرو را نیز از آمریکا به اروپا منتقل خواهیم کرد. این نیرو‌ها به لهستان و آلمان منتقل خواهند شد.

وی با بیان این ادعا که این نیرو‌ها برای مقابله با تهاجم و اطمینان دادن به متحدان ما طراحی شده اند، مدعی شد انتقال این نیرو‌ها دائمی نیست و براساس وضعیت کنونی انجام می‌شود و با تحول وضعیت ما موضع خود را تنظیم خواهیم کرد. این نیرو‌ها علاوه بر ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی در حالت آماده باش هستند. این نیرو‌ها اعزام نشده اند، اما همچنان در حالت آماده باش هستند.


برچسب ها: ناتو پنتاگون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *