رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استقلال مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در سیاست خارجی است

4:03 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۸۰۹
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: استقلال همه جانبه کشور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی است.

- جمهوری اسلامی ایران به عنوان ثمره اصلی انقلاب اسلامی وارد چهل و سومین سال حیات خود شده و تاکنون با عبور از همه چالش‌ها از جمله چالش کارزار «فشار حداکثری» توانسته پر قدرت به راه خود ادامه دهد.

کارزار فشار حداکثری علیه ایران که به گفته «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شکست فاحشی برای دولت آمریکا بود.

تحریم، جنگ، ایجاد تهدیدات امنیتی و ناامیدی، اختلاف‌افکنی و تنش‌زایی بین مردم و ترور تنها بخشی از اقداماتی است که در طول ۴۳ سال گذشته دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار بسته‌اند، اما قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی و حمایت همه‌جانبه مردم آرزوی دشمنان را ناکام گذاشته است.
 

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از معدود کشور‌های مستقل در حوزه سیاست خارجی مطرح است و امروز بسیاری از سران سیاسی، فرهیختگان، اصحاب رسانه و نخبگان بسیاری از کشور‌های جهان به این موضوع اذعان دارند و به شیوه‌های مختلفی آن را بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استقلال همه جانبه کشور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی است، افزود: استقلال در حوزه سیاست خارجی به این مفهوم است که نظام سیاسی و حاکمیت کشور‌ها بتواند کاملاً آزادانه تصمیمی را اتخاذ کنند، آن را به منصه ظهور برساند و هیچ کشور، نهاد، سازمان و شخصی نتواند در این تصمیم‌گیری و اجرای آن دخالت داشته باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین شعار‌های اصلی و سه‌گانه انقلاب اسلامی استقلال است.

صدرالحسینی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی علی رغم کارشکنی‌های دشمنان، توانسته با استقلال و با تکیه به توانمندی خود به صنعت هسته‌ای دست یابد و منافع ملی خود را از این صنعت تأمین کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *