مشکل امنیتی جدی در تهران نداریم/ افزایش ۷۸ درصدی مراجعین سرپایی کرونا

10:44 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۷۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران با بیان اینکه مشکل امنیتی جدی در تهران نداریم،گفت: به لحاظ شاخص‌های امنیتی در استان وضعیت مطلوبی داریم و از استان‌های امن کشور و امن‌ترین پایتخت منطقه هستیم.

- محسن منصوری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به‌مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: ایام دهه فجر زمان مناسبی است که خدمات، اقدامات، ارزش‌آفرینی‌هایی که توسط دولت‌های مختلف نظام در طول این ۴٣ سال محقق شده است را با دقت بیشتری مدنظر قرار دهیم.

استاندار تهران با بیان اینکه ما میراث دار انقلاب هستیم، افزود: حفظ انقلاب اسلامی از به گفته امام راحل از اوجب واجبات است.

مردم از دولت توقع شکوفایی در حوزه‌های مختلف دارند
وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم موجی از امید در بین مردم ایجادشده است، عنوان کرد: مردم از دولت سیزدهم توقع بجای شکوفایی در حوزه‌های مختلف را دارند و ماهم خودمان را مکلف می‌دانیم با استفاده از نیروهای جوان، متخصص، مؤمن و پای‌کار به این مطالبات پاسخ بگوییم.

امیدوارم سرباز خوبی برای خدمت به کشور باشیم
منصوری عنوان کرد: امام راحل درس اعتماد و تکیه به مردم، تلاش شبانه‌روزی و مدیریت توأم با اخلاص، عمل، شجاعت و پرهیز از سخن بدون اقدام دادند؛ ان‌شاءالله توفیق داشته باشیم سرباز خوبی برای کشور باشیم.

هزار و ١٩۴ پروژه در دهه فجر در استان تهران بهره‌برداری می‌شود
وی با اشاره به اینکه هزار و ١٩۴ پروژه در دهه فجر در استان تهران بهره‌برداری می‌شود، گفت: ٢٢ هزار و ۴٠٨ میلیارد تومان جهت تحقق این پروژه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

منصوری تأکید کرد: ۴٧۴ پروژه افتتاحی در دهه فجر اقتصادی هستند و در حوزه‌های صنعت، معدن و اشتغال اجرایی و عملیاتی می‌شوند و اعتباری بالغ بر ١٢ هزار ٧۶٧ میلیارد تومان برای اجرای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

ایجاد اشتغال برای ١۶ هزار و ۵٩٢ نفر
استاندار تهران با اشاره به ایجاد اشتغال برای ١۶ هزار و ۵٩٢ نفر با اجرای طرح‌های دهه فجر گفت: با تحقق این پروژه‌ها گام مؤثری برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در سطح استان تهران بهره‌برداری می‌شود.
 
حدود ۲۰۰ جایگاه مدیریتی توسط استاندار تعیین می‌شوند
وی درباره  اقدامات استانداری در حوزه سیاسی، اجتماعی و تقسیمات کشوری نیز توضیح داد: یکی از مطالبات ما ترمیم و اصلاح ساختار‌های مدیریتی با اهداف دولت بوده است. به غیر از مدیران اجرایی و مدیران کل حدود ۲۰۰ جایگاه مدیریتی توسط استاندار تعیین می‌شوند. از این بیش از ۲۰۰ جایگاه مدیریتی بیش از ۱۰۰ انتصاب جدید داشته ایم.
 
یکی از مهمترین شاخص تا جوان گرایی مدیران بود
منصوری تاکید کرد: در خصوص تمام انتصابات ارزیابی دقیق و کارشناسی در یک کمیته با همین عنوان شکل گرفته است و سعی کرده ایم به بهترین گزینه‌ها برسیم. یکی از مهمترین شاخص تا جوان گرایی مدیران بود و امروز میانگین سن مدیران ۱۰ سال جوانتر از مدیران سابق است.

نابسامانی بافت شهری، کودکان کار و حاشیه نشینی دغدغه جدی مردم است
استاندار تهران با اشاره به اینکه تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی استان تهران از دیگر اقدامات ما بوده است، گفت: مسایلی از جنس نابسامانی بافت شهری، کودکان کار و حاشیه نشینی دغدغه جدی مردم است و قرارگاه مسایل اجتماعی از همان روز‌های اول در دستور کار قرار گرفت و حل معضلات اجتماعی به عنوان محور فعالیت این قرارگاه مورد پیگیری است.
 
تشکیل کارگروه تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری در استانداری
وی تاکید کرد: از دیگر اقدامات ما مسئله قدیمی و پرچالش تقسیمات کشوری است. کارگروهی برای تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری در استانداری شکل گرفته و این موضوعات در آن دنبال می‌شود.

 مشکل امنیتی جدی در تهران  نداریم
منصوری عنوان کرد: در تهران مشکل امنیتی جدی نداریم، به لحاظ شاخص‌های امنیتی در استان تهران وضعیت مطلوبی داریم و از استان‌های امن کشور هستیم و امن‌ترین پایتخت منطقه هستیم.

حضور یک و نیم میلیون تا دو میلیون نفر اتباع بیگانه در تهران
وی با بیان اینکه حضور یک و نیم میلیون تا دو میلیون نفر اتباع بیگانه در تهران را پیش بینی می کنیم، گفت: این افراد از امکانات تهران استفاده می‌کنند. طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی  را در دستورکار داریم. سازمانی به دستور رییس جمهور در این خصوص در حال شکل گیری است. در استان تهران طرحی آماده می‌کنیم تا ضمن شناسایی اتباع بتوانیم به خوبی و درستی به آن‌ها خدمات ارایه کنیم. نگاه ما به اتباع  تهدید محور نیست بلکه فرصت محور است.

تامین اعتبار برای ساماندهی شهرداری‌های استان تهران
استاندار تهران گفت: به دنبال خلق منابع و تامین منابع جدید برای تکمیل پروژه‌ها هستیم. یکی از نقاط تمرکز معاونت عمرانی پیدا کردن اعتبار مناسب برای ساماندهی شهرداری‌های استان تهران است.
 
۷ شهردار در حال طی مراحل اداری هستند
منصوری تاکید کرد: بیش از ۳۲ شهر با سرپرست اداره می‌شد ما در سطح استان تهران ۴۶ شهرداری داریم که ۳۲ شهرداری با معاونت اداره می‌شد امروز ۳۷، نفر حکم قطعی دارند و ۷ شهردار در حال طی مراحل اداری هستند و در خصوص دو شهرداری نیز منتظر تصمیم شورا هستیم. همچنین پیگیری مسیله و معضل ترافیک و آلودگی هوا به صورت هفتگی در استانداری پیگیری می‌شود.

۷۰ درصد گردش اقتصاد کشور در تهران است
وی در عین حال بیان کرد: در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودروی پلاک تهران، ۵ هزار خودروی پلاک شهرستان و ۴ میلیون موتورسیکلت داریم. بیش از ۲۲ درصد صنایع کشور در تهران است.۷۰ درصد گردش اقتصاد کشور در تهران است.
 
دو ماه مانده به پایان سال ۹۹ هزار و ۸۲۴ شغل ایجاد شده است
وی اضافه کرد: حدود دو ماه مانده به پایان سال ۹۹ هزار و ۸۲۴ شغل در استان تهران ایجاد شده است. ۳۵۱ واحد تولیدی راکد غیرفعال مجددا فعال شده است و این از دستاورد‌های بزرگ استان بوده است. دربخش اقتصادی افزایش صدردصدی در حجم صادرات و ۶۴ درصدی ریالی داشته ایم. همچنین استفاده بهینه از بند الف بودجه ۱۴۰۰ داشته ایم که از قبل اجرایی شدن این تسهیلات برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

جوان‌گرایی و چابک سازی در دستور کار قرار گرفته است
استاندار تهران خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی و چابک سازی در دستور کار قرار گرفته است. برخی از بزرگواران حدود ۴۰ سال سابقه کار داشتند و تا انتهای همین ماه بیش از ۶۰ نفر از این افراد بازنشسته می‌شوند در انتصاب فرمانداران نیز تلاش بر انتخاب جوانان بوده است و اکثر دوستان از جوانان دهه ۶۰ هستند.
 
منصوری با بیان اینکه اقداماتی در خصوص تمرکز زدایی در این معاونت صورت گرفته است، افزود: برنامه جدی تمرکز زدایی در دستور کار است و تا به امروز ۷ محور اجرایی و عملیاتی به شهرستان‌ها واگذار شده است.
 
منابع آلاینده متحرک بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند
وی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات صورت گرفته در کاهش آلودگی هوا گفت: در آلودگی هوا بیشترین سهم توسط منابع آلاینده متحرک یعنی اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها صورت می‌گیرد و ٣۵ درصد سهم کارخانجات صنعتی اطراف تهران است. رشد صنعت در تهران نابسامان بوده و در استان ۴٨ لکه صنعتی داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه قوانین و تبصره‌هایی نیز برای استقرار صنایع وجود دارد که باید اصلاح شود، گفت: ملاحظات محیط زیستی باید در خصوص استقرار صنایع و سایر امور مدنظر قرار گیرد.
 
سه برنامه برای رفع مشکل آلودگی هوا در دستور کار داریم
منصوری عنوان کرد: سه برنامه برای رفع مشکل آلودگی هوا در دستور کار داریم که شامل اصلاح آیین‌نامه‌ها و قوانین که دست پاگیر است و ساماندهی صنایع موجود را در دستور کار داریم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تکنولوژیکی برای کاهش آلایندگی در صنایع موجود را مد نظر داریم.

همه شهرستان‌های اطراف تهران از مشکل حاشیه‌نشینی رنج می‌برند
استاندار تهران درباره حاشیه‌نشینی در تهران گفت: همه شهرستان‌های اطراف تهران از مشکل حاشیه‌نشینی رنج می‌برند. از دستور کار کارگروه‌های خدمات اجتماعی در فرمانداری‌ها حل این معضل است تا گام به گام مشکلات را حل کنند. گمانه‌زنی است که ٢۵ هزار معتاد متجاهر داریم که بناداریم ظرفیت نگهداری آن‌ها فراهم شود تا در کمتر از یک ماه دیگر طرح جمع آوری این افراد با شکل‌گیری مراکز نگهداری محقق شود.
 
مردم حاشیه تهران از بطن جامعه هستند
منصوری گفت: مردم حاشیه تهران از بطن جامعه هستند و برنامه‌ها را از جنس ارتقای خدمات اجتماعی دنبال می‌کنیم. باب جدیدی در حوزه اشتغال باز کردیم و اداره کل کار و کمیته امداد و بهزیستی ملزم شدند خانه به خانه سرکشی و مشکلات افراد حاشیه شهر را حل کنند.

زمان اولیه سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های تهران  ایام فروردین است
استاندار تهران درباره زمان سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان گفت: جلسات مقدماتی سفر را با معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار کردیم. با وزرای مختلف جلساتی را جهت تصویب آیین‌نامه‌ها در دولت داشتیم و زمان اولیه ایام فروردین و ماه رمضان است.
 
سامانه ١١١ پاسخگوی شهروندان در حوزه کروناست
منصوری درباره ضرورت رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا عنوان کرد: مصوبات ستاد کرونا باید رعایت شود. شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند این موارد را به کارگروهی که در معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران تشکیل‌شده اطلاع دهند. سامانه ١١١ پاسخگوی شهروندان در حوزه کروناست.

شنبه درباره راهپیمایی٢٢ بهمن تصمیم گیری می‌شود
وی درباره انجام راهپیمایی در روز ٢٢ بهمن گفت: شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری نهایی برای برگزاری راهپیمایی ٢٢ بهمن می‌شود. 
 
استاندار تهران بیان کرد: آماده برگزاری راهپیمایی هستیم و همه مجموعه‌های مرتبط برنامه خود را دنبال می‌کنند تا در صورت اجرای این مراسم مشکلی پیش نیاید.
 
افزایش مراجعان و بستری‌های ناشی از کرونا در استان تهران 
وی درباره تشدید محدودیت‌های کرونایی گفت: فعلاً یک هفته مدارس ابتدایی و مهدهای کودک تعطیل هستند، در روزهای گذشته تعداد مراجعین سرپایی کرونایی نسبت به هفته گذشته ٧٨ درصد و میزان بستری‌ها ۶١ درصد افزایش داشته است و امیدواریم مراقبت‌های لازم صورت بگیرد. خواهشمندیم مردم و دستگاه‌ها و همه بخش‌ها نهایت مراقبت را داشته باشند.
 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *