عربشاهی: مقابل کره‌جنوبی باید با سیاست بیشتری بازی کنیم/ نتایج ایران می‌تواند سکوی پرتابی برای اسکوچیچ باشد

0:12 - 13 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۶۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: نسل خوبی داریم و می‌توانیم از این نسل به نحو احسن برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنیم.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در انتخابی جام‌جهانی اظهار داشت: امارات تمام تلاشش را کرد تا با امتیاز برگردد و شانس خود را برای رسیدن به پلی‌آف افزایش دهد. اگر چه مالکیت توپ امارات نسبت به ما بهتر بود و بازیکنان آنها میانه زمین را در دست داشتند، اما ما حساب شده بازی کردیم چون می‌خواستیم از حیثیت فوتبال خودمان دفاع کنیم و نشان دهیم که حرف اول آسیا را می‌زنیم و بی دلیل نبوده خیلی زود صعود خودمان را به جام‌جهانی مسجل کرده‌ایم.

وی افزود: روی هم رفته در بازی با امارات بازی همیشگی بازیکنان ایران را شاهد نبودیم. امارات خیلی خوب توپ را به چرخش در می‌آورد، البته با وجود این اتفاق ما موقعیت زیادی برای گل داشتیم اگر چه مالکیت توپ در دستان بازیکنان امارات بود، اما ما در استفاده از ضد حملات برتری محسوسی نسبت به تیم حریف داشتیم و توانستیم گل برتری را هم از طریق هوش بالای طارمی بزنیم.

*روی غفلت و بی دقتی بازیکنان فرصت‌های گلزنی را از دست دادیم

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: خیلی خوشحالم که سه امتیاز بازی را گرفتیم. صادق محرمی پس از اینکه اخراج شد تیم مقداری به عقب نشست و با تک مهاجم بازی کرد و احتیاط را دستور کار خود قرار دادند تا گل تساوی را دریافت نکنند، اما خوشبختانه بازی را با یک گل اداره کنیم اگر چه فرصت‌هایی دیگری هم برای رسیدن به گل دوم و سوم داشتیم، اما روی غفلت و بی دقتی بازیکنان آن را از دست دادیم.

عربشاهی ادامه داد: خوشبختانه امتیازات لازم را کسب کردیم و از ۱۵ بازی، آمار فوق‌العاده ۱۴ پیروزی را زیر نظر اسکوچیچ بر جای گذاشته‌ایم که می‌توان گفت بهترین نتیجه تیم ملی زیر نظر او بوده و این اتفاق می‌تواند سکوی پرتابی برای اسکوچیچ باشد.

*در فاز حمله بازیکنان هجومی و سرعتی خوبی داریم

عربشاهی در خصوص بازی ایران مقابل کره‌جنوبی هم گفت: امیدوارم در بازی با کره‌جنوبی نتیجه لازم را بگیریم اگر چه بازی سختی در خانه حریف داریم و باید محتاط باشیم تا در دقایق ابتدایی گل دریافت نکنیم که شیرازه تیم از هم بپاشد و باید با سیاست بازی کنیم و روی به استفاده از ضد حملات بیاوریم تا از این طریق به کره ضربه بزنیم.

عربشاهی افزود: خوشبختانه در فاز حمله بازیکنان هجومی و سرعتی خوبی داریم مانند جهانبخش، قلی‌زاده، طارمی و همچنین سردار آزمون و قدوس که می‌توانند با تکنیک بالای خودشان برای هر تیمی دردسرساز شوند. البته به دلیل کرونا در این دو بازی برخی بازیکنان را در اختیار نداشتیم، اما بازهم نبود آنها در ترکیب تیم ملی احساس نشد.

*نسل فوتبالی خوبی داریم

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است این روند خوب ایران در ادامه مسابقات هم تداوم داشته باشد، بیان کرد: امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا با ثبات بیشتری از لحاظ امتیازی مسابقات دور انتخابی را به اتمام برسانیم و راهی قطر شویم. در این مدت بازیکنان تیم ملی نشان داده‌اند بی دلیل نبوده در اروپا لژیونر هستند و این برای فوتبال ما خوب است تا بازیکنان بیشتری از ایران به اروپا ترانسفر شوند.

عربشاهی خاطر نشان کرد: امیدوارم حمایت‌های بیشتری هم از سوی مسئولان برای تیم ملی صورت گیرد زیرا نسل خوبی داریم و می‌توانیم از این نسل به نحو احسن برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنیم. این پیروزی را به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی تبریک می‌گویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *