«آفت‌ها و آسیب‌های انقلاب اسلامی» به چاپ پنجم رسید

17:34 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۴۳۴
انتشار چاپ پنجم کتاب «آفت‌ها و آسیب‌های انقلاب اسلامی» از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد.

- انقلاب اسلامی ایران، همانطور که در ظلمت‌های جهان مادی «انفجار نور» بود و کانون بیداری و امید و انگیزش برای رَستن از ظلم‌ها و پیوستن به عدالت شد، مرکز عداوت‌ها و دشمنی‌ها و بغض و کینة دشمنان بشریت که جهان را در ظلمت ماده می‌خواستند نیز واقع شد.

بطور طبیعی همه اقشار ملت ایران به‌ویژه مسئولان، بایستی شناخت درستی از دشمنان و راه‌های مقابله و نقاط آسیب باشند و همّت خود را مصروف نمایند تا راه‌های نفوذ بسته و انقلاب محفوظ بماند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت «امام خمینی (ره)» که همگان به ذکاوت، هوشیاری، دقّت، شناخت دوست و دشمن، شجاعت و اسلام‌شناسی و خصوصیات ممتاز دیگر و نیز تقوا و ایمان و خداترسی و توکل و تمسک به ولایت در معظم‌له اذعان دارند در بسیاری از رهنمود‌های گرانسنگ خود، به معرفی و شناساندن دشمنان و شیوه‌های دشمنی آنان پرداخته و راهکار‌های مقابله را نیز برشمرده‌اند. تعابیری، چون خطر، آفت، نگرانی، خوف، دغدغه و امثال آنها، در جهت نمایاندن اهمیت موضوع و حسّاس نمودن ملت، نسبت به این دشمنی‌هاست. ملتی که می‌خواهد راه امام را پشت سر رهبر معظم انقلاب، با قابلیت بپیماید و نام و یاد و راه آن قائد عظیم‌الشأن را همواره پاس بدارد، نمی‌تواند نسبت به «دغدغه‌ها و نگرانی‌های» آن بزرگوار کم توجه و بی‌اعتنا باشد.

«آفت‌ها و آسیب‌های انقلاب اسلامی» به چاپ پنجم رسیداگرچه هر قشری متناسب با نقش خود در نظام جمهوری اسلامی و وظیفه‌ای که به عهده دارد، مورد طمع و نظر دشمنان قرار می‌گیرد و خطراتی کم و بیش آن‌ها را تهدید می‌کند، ولیکن برخی از اقشار در کانون توجهات معاندان و مخالفان داخلی و خارجی قرار دارند. مهمترین عامل در توجه بیشتر دشمنان و تعدّد خطرات به این قشرها، نقش تعیین کننده آن‌ها در صحنه انقلاب اسلامی است. بر همین اساس بیشتر نگرانی‌ها و دغدغه‌ها نسبت به روحانیت و حوزه‌های علمیه و در مراتب بعدی مسئولان نظام، نهاد‌های انقلابی، دانشگاه‌ها و دانشجویان، اظهار شده‌اند.

همین‌طور تحولات و موضوع‌ها و اصول مختلف نیز به نسبت اهمیتشان مورد هجوم قرار می‌گیرند و نگرانی‌ها در آن حوزه افزایش می‌یابد. وحدت کلمه بین مردم و نیز مسئولان، ایمان و معنویت و تعهد مردم و جوانان، عمل به اسلام و احکام الهی، امید و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، انس و محبت و علاقه و ارتباط مردم با روحانیت، استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، از جمله موضوع‌ها و اصولی هستند که بیش از سایر اصول مورد عناد قرار گرفته و حساسیت بیشتری پیدا می‌کنند. دشمن از راه مخدوش کردن آنها، سریعتر به خواست‌های نامشروع خود دست می‌یابد.

در کتاب «آفت‌ها و آسیب‌های انقلاب اسلامی» در ۱۱ فصل با دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام خمینی در موضوع‌های مهم و در اقشار مختلف تأثیر گذار آشنا می‌شویم. این کتاب در چاپ پنجم با ۲۵۶ صفحه رقعی با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *