رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگاهی به عقبه تشکیلاتی و سیاسی کارشناسان اینترنشنال

13:04 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۴۲۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
تلویزیون ضدایرانی «اینترنشنال» در خبرسازی‌های آمیخته با تحلیل‌های وارونه خود، از به اصطلاح کارشناسانی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند که این افراد علاوه بر گرایشات آشکار ضدایرانی، دارای عقبه و تابلوی مشخص سیاسی از وابستگی به تشکل‌ها و گروهک‌های معارض با مردم ایران هستند.
- یکی از بازوان عملیات روانی نظام سلطه علیه مردم ایران، تلویزیون و سایت «اینترنشنال» است که طی سال‌های اخیر اوباشگری تبلیغاتی و رسانه‌ای را در ضدیت با مردم ایران به اوج رسانده است.
 
«اینترنشنال» در اوایل سال ۹۶ با بودجه‌های ده‌ها میلیون دلاری رسیده از شیوخ فاسد سعودی و کارگزاران لندنی و صهیونیستی آغاز به کار کرد. مالکیت عناصر پادشاهی مرتجع سعودی بر شبکه مزبور و همچنین حجم بالای اخبار ضدایرانی این شبکه باعث شده تا در میان اصحاب رسانه و حتی مردم عادی، به «سعودی اینترنشنال» معروف باشد.
 
در همان نخستین روز‌های تاسیس شبکه مزبور، علیرضا نوری‌زاده از چهره‌های بسیار بدنام ضدانقلاب که نزدیکی زیادی به دربار رژیم مرتجع سعودی دارد، گفت: شبه رسانه ضدایرانی «اینترنشنال» از سوی چهره‌های رسانه‌ای سعودی تغذیه مالی می‌شود و گردانندگان سابق «الشرق الاوسط»، «العربیه» و «الحدث» هزینه ماهانه یک میلیون دلاری «ایران‌اینترنشنال» را متقبل می‌شوند.
 
در آغاز به کار تلویزیون مزبور در سال ۹۶ اعلام شد، حسین رسام عنصر ضدامنیتی سفارت یکی از کشور‌های غربی در تهران در ایام فتنه ۸۸، یکی از گردانندگان شبکه ضدایرانی «اینترنشنال» است؛ عنصری که بنا بر اعتراف خودش، شبکه جاسوسی ۱۸۰ نفر‌ه‌ای را در سراسر کشور در ایام فتنه ۸۸ ایجاد کرده بود.
 
نگاهی به عقبه تشکیلاتی و سیاسی کارشناسان اینترنشنال
 
«اینترنشنال» در جریان آشوب‌های اشرار اجار‌ه‌ای در هفته آخر آبان ۹۸ برای ترویج خشونت و جنایت، رقابتی تنگاتنگ با شبه رسانه‌ای نظیر «بی‌بی‌سی فارسی» داشت؛ گویی گرداننده اصلی و پشت‌پرده این دو شبکه مستقر در لندن از یک سناریوی واحد پگیری می‌کردند!
 
در پاییز سال ۹۹، مستندی از اعترافات «نیما زم» تروریست رسانه‌ای معدوم شده پخش شد که برای کانون گرداننده رسانه‌های ضدایرانی مستقر در لندن بسیار گران تمام شد؛ زم در جریان این اقاریر، رسماً از پشت‌پرده راه‌اندازی شبه‌رسانه اینترنشنال توسط رژیم کودک‌کش سعودی با کارگزاری بی‌بی‌سی پرده‌برداری می‌کند و اعلام می‌دارد که ذی‌حساب و در واقع پدرخوانده رسانه ضدایرانی و سعودی اینترنشنال، بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس یعنی بی‌بی‌سی است.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/02/3437513_238.mp4']
 
اما تلویزیون ضدایرانی «اینترنشنال» در خبرسازی‌های آمیخته با تحلیل‌های وارونه خود، از به اصطلاح کارشناسانی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند که این افراد علاوه بر گرایشات آشکار ضدایرانی، دارای عقبه و تابلوی مشخص سیاسی از وابستگی به تشکل‌ها و گروهک‌های معارض با مردم ایران هستند.
 
در این گزارش و سلسله گزارشات بعدی به برخی از این به اصطلاح کارشناسان مدعو اینترنشنال و گرایشات و خط و ربط سیاسی آن‌ها می‌پردازیم.
 
امیرحسین اعتمادی
 
این تروریستِ کت‌وشلوارپوش و این شرور آمریکانشین در نخستین ساعات کلید خوردن پروژه آشوب و اغتشاش اشرار اجاره‌ای در آبان ۹۸ در ایران، طی مصاحبه با اینترنشنال به صرف دو الی سه سال زمان برای سازماندهی و شبکه‌سازی این اغتشاشات اعتراف کرد.
 
اعتمادی زمانی عضویت و سخنگویی انجمن موسوم به دانشجویان لیبرال ایران را برعهده داشت؛ تشکل مزبور در دهه ۸۰ اقدام به برخی تحرکات ضدامنیتی و اغتشاش گونه می‌کردند.
نگاهی به عقبه تشکیلاتی و سیاسی کارشناسان اینترنشنال
 
نامبرده در زمان روی کار بودن ترامپ در آمریکا طی نامه‌هایی به وی خواستار اعمال بیشتر تروریسم اقتصادی و تحریم علیه مردم ایران بود.
 
رضا تقی‌زاده

«رضا تقی‌زاده» از دیگر به اصطلاح کارشناسان تلویزیون اینترنشنال است؛ این فرد نیز همانند «امیرحسین اعتمادی» از جیره‌خواران خاندان فاسد و منحوس پهلوی است.
 
نامبرده پیش از انقلاب از اعضای ارشد دفتر فرح پهلوی بود و در دزدی‌ها و کارچاق‌کنی‌های فرح پهلوی و نزدیکانش نقش بسزایی داشت؛ وی همچنین عضو سازمان جوانان حزب ایران نوین نیز بود؛ حزبی که توسط ساواک ایجاد شده بود و در جنایت‌های ساواک و سایر دژخیمان رژیم ستمشاهی نقش داشت.
 
نگاهی به عقبه تشکیلاتی و سیاسی کارشناسان اینترنشنال
 
تقی‌زاده تحت عناوین مختلف به عنوان کارشناس پشت تریبون اینترنشنال قرار می‌گیرد پیرامون موضوعات متنوع و بعضاً غیرمرتبطی، اظهارات شاذ و ضدایرانی‌اش را ادا می‌کند.
 
علی افشاری

«علی افشاری» از دیگر به اصطلاح کارشناسان تلویزیون ضدایرانی اینترنشنال است؛ نامبرده در زمانی که در ایران بود تبحر خاصی در بهم ریختن اوضاع دانشگاهی و تحریک دانشجویان علیه نظام و اختلال در فعالیت‌های علمی و ترغیب به آشوبگری داشته است.
 
افشاری که جزو عوامل ستاد‌های انتخاباتی نمایندگان مجلس ششم محسوب می‌شد، به همراه تنی چند از عناصر ضدانقلاب در کنفرانس ننگین برلین حاضر شد و از آنجا پتانسیل خود را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشت.
نگاهی به عقبه تشکیلاتی و سیاسی کارشناسان اینترنشنال
 
افشاری در سال ۱۳۸۴ از کشور خارج شد و به ایرلند رفت؛ او که به دلیل خوش خدمتی‌هایش به غربی‌ها برنده جایزه دیده‌بان حقوق بشر می‌شود به همکاری با سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب نظیر رادیوفردا و رادیوزمانه، بی‌بی‌سی‌فارسی و سایت روزآنلاین زیر نظر بنیاد هیفوس که مدیریت براندازی نرم در جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت، پرداخت و اکنون حقوق بگیر رسانه سعودی – صهیونیستی اینترنشنال است.
 
در کارنامه نامبرده همکاری با مؤسسه (NED) درآمریکا نیز به چشم می‌خورد؛ این مؤسسه کانونی برای براندازی و اقدامات ضدامنیتی در حکومت‌های مستقل مخالف آمریکاست.

پایان فصل اول
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *