رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شمار تلفات درگیری‎ها در اطراف زندان حسکه از ۱۵۰ نفر فراتر رفت

15:51 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۶۴۳
درگیری‌ها میان عناصر گروه تروریستی داعش و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در اطراف زندان استان حسکه همچنان ادامه دارد.

درگیری‌ها در اطراف زندان «غویران» استان حسکه سوریه وارد پنجمین روز خود شده است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» روز دوشنبه، چهارم بهمن، مدعی شدند که برای جلوگیری از فرار عناصر تروریستی داعش یک شهر را به محاصره خود درآورده‎اند.

پنج روز پیش ده‌ها نفر از عناصر تروریستی داعش به زندان «غویران» در استان حسکه یورش بردند تا داعشی‌های بازداشت شده را از این زندان فراری دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری‌ها در این زندان از پنج روز پیش تاکنون موجب کشته شدن ۱۵۰ نفر شده است.

آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف)، خواستار حفاظت از حدود ۸۵۰ کودک خردسالی شده که در این زندان هستند.

یونیسف هشدار داده که جان این کودکان که برخی از آن‌ها تنها ۱۲ سال سن دارند، در خطر است چرا که ممکن است توسط داعش آسیب دیده و یا به اجبار جذب این گروه تروریستی شوند.

بیش از ۱۰۰ تروریست داعش اواخر روز پنجشنبه گذشته با استفاده از کامیون‌های انتحاری بمبگذاری شده و سلاح‌های سنگین به زندان «غویران» یورش بردند و درگیری را هم در داخل این زندان و هم در محله‌های اطراف به راه انداختند.

نیرو‌های «دموکراتیک سوریه» در بیانیه‌ای اعلام کردند که پیشروی‌های خود را در داخل زندان به دلیل استفاده از صد‌ها کودک خردسال به عنوان «سپر انسانی» توسط تروریست‌های داعش، متوقف کرده‎اند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز می‌گوید که در این درگیری‌ها تاکنون ۱۵۴ نفر کشته شده‎اند؛ از این تعداد ۱۰۲ نفر عناصر تروریستی داعش، ۴۵ نفر از نیرو‌های «دموکراتیک سوریه» و ۷ نفر نیز غیرنظامیان هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *