استاندار تهران: نظارت‌ها در مبادی ورودی کشور به ویژه فرودگاه‌ها تشدید می‌شود

13:32 - 02 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۰۳۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبنی بر واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال گفت: تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی کشور به ویژه فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی مورد تاکید قرار گرفت.

- محسن منصوری در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران بیان کرد: هرچند ابتلا به کرونا در سطح کشور به سبب سویه امیکرون بیشتر شده، اما جای نگرانی نیست چرا که ویروس امیکرون درصد واگیری بیشتری دارد، اما میزان بستری‌ها و مرگ و میر‌ها افزایش نداشته است.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه تصریح کرد: در ستاد ملی تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز انجام شود. البته واکسیناسیون کاملاً داوطلبانه و با رضایت والدین کودکان انجام می‌شود، ضمن اینکه نوع واکسن و دز آن توسط کمیته علمی و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

منصوری گفت: تزریق دز سوم نیز اهمیت زیادی دارد متاسفانه علی رغم اقدامات خوب رسانه‌ای استقبال از طریق تزریق دز بوستر و یادآور چندان نیست و تاکنون بیش از ۲۰ درصد مردم دز سوم را تزریق کردند که فاصله زیادی داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه بازگشایی حداکثری مدارس استان تهران به سبب حساسیت خانواده‌ها، تراکم جمعیت و سفر‌های داخلی شهری کمتر از سایر استان‌ها است، افزود: مقرر شد با رعایت پروتکل‌ها به طور جدی این مسئله دنبال شود، مراقبت از سلامت دانش آموزان خط قرمز است، اما نباید به بهانه‌های مختلف افت تحصیلی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی کشور به ویژه فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: در این زمینه تیم منسجم و قوی در فرودگاه مستقر می‌شوند، چرا که بعضاً برخی از مسافرین اعم از ایرانی و خارجی حتی تست pcr منفی داشته اند منتها وقتی به صورت رندوم بررسی شده تست آن‌ها مثبت بوده است. 

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *