معاون استاندار هرمزگان: سیلاب به منازل مسکونی، ابنیه شهری، مزارع و تأسیسات برق خسارت زد

7:00 - 30 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۵۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون استاندار هرمزگان با اشاره به خسارت سیل به منازل شهری و روستایی در میناب، بستک، رودان، قشم، پارسیان، سیریک، بندرلنگه گفت: مزارع کشاورزی، تأسیسات برق، تیرهای برق، ترانس‌های برق در سطح استان دچار خسارت شدند.

رضا مدرس در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به خسارات سیلاب دی‌ماه به استان هرمزگان بیان کرد: سیلاب باعث سرریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله سدهای استقلال میناب، سد شمیل و نیان بندرعباس و سد بردول پارسیان شد. 

 وی افزود: سیلاب باعث قطع آب ۱۴۹ روستا و ۵ شهر شد که پس از ۲۴ ساعت آب ۹۰ درصد روستا‌ها و شهر‌ها وصل شد و تعدادی از مناطق که آب شرب آن‌ها توسط آب شیرین کن تامین می‌شد پس از ۴۸ ساعت وصل شد. 

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قطع برق ۳۱ روستا گفت: شبکه برق ۹۰ درصد از روستا‌ها و شهر‌ها پس از ۲۴ ساعت وصل شدند و تنها برق تعدادی از روستا‌ها بدلیل صعب العبور بودن و آبگرفتگی شدید پس از ۷۲ ساعت مجدداً وصل شد.

مدرس با اشاره به مسدود شدن ۱۰ محور اصلی و بیش از ۳۰۰ محور روستایی توسط سیلاب در روزهای منتهی به ۱۸ دی گفت: محور‌های اصلی با اعزام ماشین آلات بازگشایی شدند. 

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قطع فیبر نوری در ۱۰ نقطه بین شهری و ۳۸ نقطه روستایی توسط سیلاب گفت: معابر و منازل مسکونی شهر و روستا‌های اطراف میناب نیز به علت بارندگی شدید دچار آبگرفتگی شده بودند که نیروهای امدادی سریعا برای رفع مشکل ورود کردند. 

وی با اشاره به خسارت سیل به منازل شهری و روستایی در میناب، بستک، رودان، قشم، پارسیان، سیریک، بندرلنگه گفت:  مزارع کشاورزی، تاسیسات برق، تیر‌های برق، ترانس‌های برق در سطح استان دچار خسارت شدند.

 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *