رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزمایش داروی کرونا بر روی زندانیان در آمریکا

14:43 - 28 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۲۴۷
مسئولان یک زندان در آمریکا اقدام به آزمایش داروی کرونا بر روی زندانیان کرده‎اند.

چهار زندانی در یکی از زندان‌های ایالت «آکانزاس» آمریکا می‌گویند که به عنوان یک آزمایش پزشکی، داروی «آیورمکتین» به آن‌ها تزریق شده است.

به گزارش گاردین، این چهار زندانی می‌گویند بدون آنکه به آن‌ها اطلاع داده شود داروی «آیورمکتین» طی یک «آزمایش دارویی» برای درمان کرونا تزریق شده و این در حالی است که مقام‎های بهداشتی آمریکا هشدار داده‎اند که از این داروی ضد انگلی نباید برای درمان کرونا استفاده شود.

دفتر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در آرکانزاس به نمایندگی از این چهار زندانی علیه اداره زندان‌های شهر واشنگتن تنظیم شکایت کرده است.

«تیم هلدر»، رئیس پلیس بخش واشگتن، می‌گوید که در ماه آگوست سال گذشته «رابرت کاراس»، پزشک این زندان به چهار زندانی مبتلا به کرونا داروی «آیورمکتین» تجویز کرده است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید «این شکایت متهمان را به دلیل تجویز آیورمکتین به افراد زندانی بدون رضایت آگاهانه قبلی آن‌ها در مورد ماهیت، محتویات یا عوارض جانبی احتمالی دارو متهم می‌کند.»

بر اساس این شکایت، «کاراس» به زندانیان گفته که دارو‌های تجویز شده شامل «ویتامین‌ها»، «آنتی‌بیوتیک‌ها» و یا «استروئیدها» هستند.

طبق این دادخواست، زندانیان از عوارض جانبی شامل مشکلات بینایی، اسهال، گرفتگی معده و... رنج می‌بردند.

زندانیان همچنین مشمول پرداخت هزینه معاینات پزشکی بودند که پس از تجربه عوارض جانبی دارو به آن مبتلا شده بودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *