رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین

12:47 - 24 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۱۳۹
مقامات اوکراین اعلام کردند که در پی حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های اینترنتی این کشور، تعداد زیادی از وب‌سایت‌های دولتی اوکراین از دسترس خارج شده‌اند.

- رسانه‌های اوکراینی صبح امروز از وقوع حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های دولتی این کشور خبر دادند و گفتند که بسیاری از این وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شده اند.

به گزارش «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین به رویترز گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه کسی می‌تواند پشت این حمله باشد، اما وی مدعی شد که روسیه در گذشته پشت حملات مشابه بوده است.

این حمله سایبری که به وزارت خارجه، کابینه وزیران و شورای امنیت و دفاع از جمله موارد دیگر انجام شد، در حالی صورت گرفت که کیف و متحدانش زنگ خطر حمله ادعایی جدید نظامی روسیه به اوکراین را به صدا درآورده‌اند.

در حالی که بعضی از رسانه‌های غربی تلاش کردند این حمله را به روسیه ربط دهند، اما وزارت آموزش اوکراین اذعان کرد که مسئولیت این حمله سایبری را یک گروه افراطی اوکراینی بر عهده گرفته است.

پایگاه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت «وب‌سایت‌های وزارتخانه‌های خارجه، کشاورزی و آموزش اوکراین از جمله مواردی بودند که از کار افتادند و صفحه اول برخی از آن‌ها با پیام‌هایی به زبان‌های روسی، لهستانی و اوکراینی جایگزین شدند.»

در این پیام‌ها آمده است «اوکراینی ها! تمام اطلاعات شخصی شما در شبکه عمومی بارگذاری شده است. تمام اطلاعات رایانه شما در حال پاک شدن است و قابل بازیابی نخواهند بود. همه اطلاعات در مورد شما عمومی شده است، بترسید و انتظار بدترین را داشته باشید.»

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین نیز در توییتر گفت که وب‌سایت‌های دولتی به دنبال این حمله سایبری گسترده از کار افتاده‌اند و مقامات در تلاش برای بازگرداندن خدمات هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *