رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده بررسی شد

23:24 - 20 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۳۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در نشست امروز عصر با حضور مسئولان سازمان غذا و دارو آثار و تبعات و همچنین سیاست دولت در زمینه حذف ارز یارانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- بنا به اعلام خانه ملت، علی اصغر باقرزاده دبیر اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی سیاست دولت برای تامین داروی مورد نیاز مردم در سال آینده در نشست امروز با حضور مسئول سازمان غذا و دارو و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مطروحه در این جلسه زمان‌سنجی مناسب برای حذف ارز یارانه‌ای در کشور بود و نمایندگان این سوال و دغدغه را داشتند که آیا اکنون شرایط و ظرفیت لازم در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای اجرای چنین برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟

باقرزاده تاکید کرد: بحث بعدی این بود که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آیا منابعی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده کافی است یا خیر و اینکه در صورت کافی بودن منابع مالی، آیا زیرساخت لازم برای اجرای این موضوع وجود دارد؟ زیرا در بحث راه‌اندازی نسخه الکترونیکی و یا پوشش بیمه‌ای ۸ میلیون نفر افراد فاقد بیمه هنوز اقدام موثری انجام نشده و دولت اعلام کرده زیرساخت آن فراهم نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده است که براساس شواهد، قرائن و مستندات این میزان کافی نیست. حداقل باید ۷۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه منابع مالی در نظر گرفته شود و بصورت واقعی و کافی باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال آینده تعیین شود.

وی تصریح کرد:در جلسه امروز بسیاری از دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان مطرح و مسئولان دولتی پاسخ دادند، اما این پاسخ‌ها قانع کننده نبود و قرار شد، فردا بعدازظهر ساعت ۱۴ نشستی دیگر با مسئولان دولتی برای بررسی همه جوانب بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا سوالات نمایندگان در این خصوص پاسخ داده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *