صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری زعفران طی ۹ ماهه امسال صورت گرفت

7:18 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۲۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی گمرک ایران گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲۰۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۴۵ دلار زعفران و ۴۴۷ کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۵۰۴ هزار و ۳۵۷ دلار در بسته بندی‌های مختلف به ۵۲ کشور جهان انجام شده است.

سید روح الله لطیفی در گفت‌وگو با میزان در خصوص وضعیت صادرات زعفران در سال ۱۴۰۰ گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲۰۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۴۵ دلار زعفران و ۴۴۷ کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۵۰۴ هزار و ۳۵۷ دلار در بسته بندی‌های مختلف به کشورهای مختلف صادر شده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: زعفران در بسته‌های کمتر از ۱۰ گرم به وزن ۳۴ هزار و ۸۱۰ کیلوگرم و به ارزش ۱۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۴۷۷ دلار به ۵۲ کشور جهان صادر شد که چین با ۱۰ هزار و ۵۸۶ کیلو به ارزش ۵ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۷۶ دلار خریدار اول، امارات با ۵ هزارو ۳۵۸ کیلو به ارزش دومیلیون و ۷۳۰ هزار و ۲۲۸ دلار دومین خریدار و اسپانیا با ۴ هزار و ۸۱۹ کیلوگرم به ارزش دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۵ دلار سومین خریدار زعفران در بسته‌های کمتر از ۱۰ گرمی بوده است.

وی ادامه داد: زعفران با بسته بندی ۱۰ تا ۳۰ گرم ۲۰ هزار و ۱۷ کیلوگرم به ارزش ۹ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۷۲ دلار به ۲۹ کشور صادر شد که امارات با ۱۴ هزار و ۲۴۷ کیلو به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۴۱ دلار خریدار اول، چین با هزار و ۴۳۹ کیلو به ارزش ۷۹۵ هزار و ۵۴۰ دلار خریدار دوم و هند با هزار و ۱۸۰ کیلو به ارزش ۳۰۰ هزار و ۶۸۵ دلار خریدار سوم زعفران در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرمی بوده است.

لطیفی گفت: زعفران با بسته بندی بیش از ۳۰ گرم (فله) ۱۵۱ هزار و ۴۷۳ کیلوگرم به ارزش ۷۵ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۹۶ دلار به ۵۶ کشور صادر شد؛ در این میان چین با ۶۹ هزار و ۳۰۲ کیلو به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۱۶۶ دلار خریدار اول و اسپانیا با ۲۹ هزار و ۶۰۰ کیلو به ارزش ۱۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۳۹۴ دلار خریدار دوم و امارات با ۲۱ هزار و ۶۰۹ کیلو به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۹۹ دلار خریدار سوم زعفران فله بوده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: پودر زعفران در بسته‌های زیر ۱۰ گرم هم ۲۸۹ کیلوگرم به ارزش ۳۴۷ هزار و ۵۶۶ دلاربه ۱۴ کشور صادر شده که سوئد با ۱۶۳ کیلو به ارزش ۲۰۳ هزار و ۳۲۱ دلار خریداراول بوده است.

وی افزود: همچنین پودر زعفران در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرمی ۱۵۸ کیلوگرم به ارزش ۱۵۶ هزار و ۷۹۱ دلار به ۱۲ کشور صادر شده است که آلمان با ۴۰ کیلو به ارزش ۵۰ هزار و ۶۲۵ دلار خریدار اول بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *