سخنگوی شورای نگهبان: تعدد قوانین یکی از آسیب‌های نظام انتخاباتی ماست

12:14 - 18 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۵۴۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه یکی از آسیب‌های نظام انتخاباتی ما تعدد قوانین انتخاباتی است، گفت: بعد از آن هم عدم سنخیت و عدم تناسبی که این قوانین با همدیگر دارند، قابل توجه است، اما این نکته را باید لحاظ کنیم که تصویب یک قانون جامع در حوزه انتخابات بسیار زمان‌بر است.
- هادی طحان نظیف امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سوال میزان، درباره ادغام و تجمیع کلیه قوانین انتخاباتی در یک قانون، گفت: تدوین یک لایحه جامع انتخاباتی خوب است به‌شرطی که ملاحظات انتخابات‌های مختلف در آن لحاظ شود.

وی تاکید کرد: هر انتخابات شرایط خودش را دارد؛ انتخابات مجلس یک شرایط، انتخابات ریاست جمهوری یک شرایط و انتخابات شورا‌های شهر هم شرایط خود را دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه یکی از آسیب‌های نظام انتخاباتی ما تعدد قوانین انتخاباتی است، گفت: بعد از آن هم عدم سنخیت و عدم تناسبی که این قوانین با همدیگر دارند، قابل توجه است اما این نکته را باید لحاظ کنیم که تصویب یک قانون جامع در حوزه انتخابات بسیار زمان‌بر است.
 
طحان نظیف اضافه کرد: به نظر بنده مهمتر از اینکه شکل قانون تجمیعی و جامع باشد، محتوای این قوانین باید مهم تلقی شود چراکه این مسئله مشکلات را برطرف می‌کند لذا اشکالاتی که نسبت به قوانین انتخاباتی داریم عمدتا به محتوا برمی‌گردد.

 

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *