پیروان ادیان مختلف با رشادت‌های شهید سلیمانی از شر داعش نجات پیدا کردند

16:16 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۵۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: بسیاری از انسان‌ها با ادیان مختلف با رشادت‌های شهید سلیمانی از دست داعش نجات پیدا کردند و فقط در یک جا جان ۳۰۰ هزار ایزدی در خطر بود که سردار سلیمانی به آن‌ها کمک کرد.
- سیدمحمد حسینی در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: شهید سلیمانی ۴۱ سال برای دفاع و تامین امنیت مردم و کشور در جبهه‌های جنگ خدمت کرد. بنده از سال ۱۳۶۰ در لشکر ۴۱ ثارالله در خدمت ایشان بودم و از نزدیک شاهد رشادت‌ها، فداکاری‌ها و مدیریت سردار بودم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: سردار سلیمانی بار‌ها در جبهه‌های دفاع مقدس زخمی شد و پس از جنگ تحمیلی هم همیشه در میدان مبارزه با ظالمان و مستکبران بود و از مظلومان دفاع می‌کرد و برایش فرقی نداشت مظلومان از کدام کشور و مذهب هستند و هرجا ندای مظلومیت را می‌شنید به کمک آن‌ها میرفت و در همه‌جا حضور داشت.

وی با اشاره به تلاش سردار سلیمانی برای نابودی داعش گفت: شهید سلیمانی برای مبارزه با داعش به هیچ وجه ترسی به خود راه نداد. وقتی داعش در حال قتل عام مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و. بود مدعیان حقوق بشر خم به ابرو نیاوردند و این سردار سلیمانی و یارانش بود که به تنهایی وارد میدان مبارزه شدند و ادیان توحیدی هم به این موضوع اذعان دارند و می‌گویند تنها دو نفر بودند که به ما کمک کردند، یکی سردار سلیمانی و یکی ابومهدی المهندس.

حسینی اضافه کرد: بسیاری از انسان‌ها با ادیان مختلف با رشادت‌های شهید سلیمانی از دست داعش نجات پیدا کردند و فقط در یک جا جان ۳۰۰ هزار ایزدی در خطر بود که سردار سلیمانی به آن‌ها کمک کرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تاکید کرد: سوریه از کشور‌هایی است که بعد از فلسطین و لبنان دارای زیارتگاه‌هایی است که برای مسیحیان قابل توجه است و از این شهر‌ها سه شهر در اشغال داعش قرار گرفت که شهید سلیمانی برای نجات مردم و این شهر‌ها بسیار تلاش کرد.

وی گفت: یک روزنامه‌نگار مسیحی در همین باره نوشته است که «ما مدیون حاج قاسم هستیم و هیچ چیزی جز خیر و برکتی از ایشان ندیدیم و او بسیاری از مسیحیان و کلیسا‌های ما را نجات داد.»

حسینی با اشاره به تصمیم یک خانم نقاش مسیحی برای به تصویر کشیدن دست و انگشتر سردار شهید سلیمانی بعد از ترور، گفت: ایشان بیان می‌کند هرگاه به بخش کشیدن انگشتر می‌رسیدم تمام غم و حزن مرا فرا می‌گرفت به شکلی که انگار یکی از نزدیکان خود را از دست داده‌ام. این اظهارات بیانگر انسانیت است که حاج قاسم آن را به خوبی نشان داد و امید است تمام ادیان بتوانند در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در داستان داعش ماهیت بسیاری از کشور‌های غربی و آمریکا را دیدیم که حرف از امنیت و مقابله با تروریسم می‌زدند، اما هدف‌شان دستیابی به چاه‌های نفتی خاورمیانه بود و آن‌ها خودشان داعش را شکل دادند.

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *