رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیت‌الله خاتمی: مردم در «یوم‌الله ۹دی» هدف فتنه‌گران را فهمیدند/ انتقام نهایی ما مجازات «ترامپ» است/ رئیس جمهور در ایام کاری و غیر کاری به خدمت مشغول است

13:10 - 10 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۷۲۳
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: «یوم‌الله ۹دی» به این دلیل روز بصریت نام گرفت که مردم هدف فتنه‌گران را فهمیدند، فتنه‌گران نظام ولایی و سقوط نظام ولایی را هدف قرار داده بودند.
- آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: یاد مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی که در ۱۲ دی ۱۳۹۱ به دیدار خدا رفت؛ این فقیه برجسته و این استاد اخلاق و مهذب نفوذ را گرامی می‌داریم. همچنین سالگرد درگذشت علامه گرانقدر، فقیه و فیلسوف و عالم انقلابیِ خستگی‌ناپذیر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به گرامی داشت درگذشت شهید حسن ایرلو، بیان داشت: شهید ایرلو، سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی ایران در یمن بود و وقتی قصد داشت به این ماموریت برود، مسئولین به خانواده‌شان گفتند این سفارت شهادت را در پی دارد و، اما این عزیز با آغوش باز پذیرفتند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه شهید ایرلو در یمن بیماری کرونا گرفت، تاکید کرد: شهید ایرلو جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی بود و متأسفانه عربستان کم کاری می‌کند و این عزیز ما به لقاءالله می‌رود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه در حقیقت تریبون مردم است، گفت: تریبون نماز جمعه برای شما مومنان خداجوی است که در این مانور و رزمایش شرکت می‌کنید. خطیب جمعه وظیفه دارد درد شما را بگوید.

وی با اشاره به گرانی‌های سرسام آور اظهارداشت: گرانی‌های سرسام‌آور غم جانکاه مردم هست، این مردم عزیز هستند؛ عزت، آقایی و عظمت دارند. جدا رنج دارد که مردی به بیرون از خانه بیاید و شرمنده خانواده‌اش شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه می‌دانیم مسئولین تلاش می‌کنند تا این درد را بکاهند، اظهارداشت: با این حال تقاضای ما از مسئولین این است که بر سرعت تلاششان بیفزایند آنهم قبل از آنکه کسانی کمرشان زیر بار این گرانی شکسته شود. عاجزانه نه، آبرومندانه از شما - مسئولین - می‌خواهم تلاشتان را سرعت ببخشید، آنچنانکه بشارت می‌دهم به زودی این درد جانکاه کاسته می‌شود، البته در کنارش بی انصافی‌است از سخت‌کوشی مسئولان تشکر نکنم، از سخت کوشی رئیس جمهور که راحتی و استراحتش را به حداقل رسانده و در ایام کاری و غیر کاری اش به خدمت مشغول است.
آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به «یوم الله ۹دی» تاکید کرد: روز نهم دی دیروز بود و در تقویم به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شده است.

وی با بیان اینکه این نام‌گذاری، نام‌گذاری با مسمایی است، بیان داشت: این روز به این دلیل روز بصریت نام گرفت که مردم هدف فتنه‌گران را فهمیدند، فتنه‌گران نظام ولایی و سقوط نظام ولایی را هدف قرار داده بودند؛ فتنه‌گران هشت ماه از خرداد تا دی تا توانستند اغتشاش آفرینی کردند و تا توانستند دروغ گفتند. به دروغ گفتند فردی را سوزانده‌اند و مجلس فاتحه هم برایش گرفتند و در ادامه اشک‌تمساح هم برایش ریختند، این در حالی است که آن فرد پیدا شد و گفت چه سوزاندنی و من زنده هستم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه فتنه‌گران تا توانستند دروغ گفتند، بیان داشت: فتنه‌گران سرمایه حضور ۸۵ درصدی مردم را پای صندوق‌های رای سوزاندند. فتنه‌گران به عزاداران سیدالشهدا (ع) حمله کردند، مسجد سوزاندند و با سنگ بر پیشانی پیشنمازی که مشغول نماز خواندن در روز عاشورا بود، زدند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فتنه‌گران به عاشورای مردم حجمه کردند، گفت: این در حالی است که سردسته آن‌ها به آن‌ها گفت: مردمان خداجوی و مومن.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه مردم در این اغتشاشات فهمیدند که قصه دیگر، قصه اعتراض است و نه انتخابات، بیان داشت: مردم فهمیدند این اغتشاش است آنهم با حمایت بیگانگان، رئیس جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی و با حمایت تمام گروه‌ک‌های منفور؛ لذا این بصیرت مردم بود و در ادامه مردم به صحنه آمدند؛ بصیرت یعنی این.

وی با بیان اینکه مردم در ۹ دی به صحنه آمدند و کاری کارستانی کردند، بیان داشت: مردم در ۹ دی با ولایت میثاق و سفره فتنه‌گران را برای همیشه بستند؛ آفرین بر این مردم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: دو مطلب در حماسه ۹ دی در سراسر کشور چشمگیر بود و نشان از بصیرت داشت. در این مراسم جز عکس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عکس هیچ کس نبود و این یعنی ما - مردم - دلداده ولایت هستیم. البته چندین شعار سراسری هم در این روز شنیده شد.

وی با بیان اینکه در این روز مردم، شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» را سر دادند، گفت: مردم در شعار دیگری گفتند «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند».

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه روز گذشته در هشتصد شهر و شهرستان این میثاق تکرار شد، بیان داشت: در همه شهر‌ها قطعنامه خوانده شد، روح همه قطعنامه‌ها یک کلمه بود و آن کلمه این بود که ما تا آخرین نفر و تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای این انقلاب و ولایت ایستاده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۳ دی، دومین سالگرد شهادت قهرمان ملی و امت اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهارداشت: ما دو حاج قاسم داشتیم؛ یکی حاج قاسمی که زنده بود، حاج قاسمی که زنده بود نامش رمز مقاومت بود، رمز شجاعت بود. آمریکایی‌ها گفته بودند حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد تا دولت داعش از موصل بیرون رود، اما این شهید گفت تا سه ماه دیگر خبر از دولت داعش نیست و کمتر از سه ماه طول کشید که کلک دولت داعش کنده شد.

وی ادامه داد: ما یک حاج قاسمِ شهید هم داشتیم، این حاج قاسمِ شهید هم معرکه کرد؛ کاری کارستان به پا کرد و آن تشییع جنازه ده‌ها میلیونی در ایران و در عراق که یک مانور و رزمایش بود، رخ داد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد:خون پاک حاج قاسم کلک آمریکا در افغانستان کَند و آمریکا از افغانستان فرار کرد. به زودی و به فضل خدا کلک این‌ها در عراق هم کنده خواهد شد آنهم بر اساس مصوبه‌ای که مجلس عراق دارد. همچنین طلیعه پیروزی در یمن به برکت این شهید، آشکار هست، همچنین به فضل خدا ایران سیلی آبداری پیرو حمله به عین الاسد، به آمریکا زد که افراد زیادی از آن‌ها به درک واصل شدند و، اما آن‌ها این مسئله را سانسور کردند.

وی با بیان اینکه این انتقام نهایی ما نبود، تصریح کرد: انتقام نهایی ما این است که تمام مسببان، آمران، عاملان و مشاوران و به‌خصوص ترامپ جنایتکار که صریحاً جنایت رخ داده را بر عهده گرفت، مجازات شوند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حمله هفته گذشته اسرائیل به بندر لاذقیه سوریه، گفت: این رژیم در پی این حمله، انبار مواد غذایی و دارویی را هدف قرار داده است، این است که رژیم صهیونیستی یعنی تجاوزگری، رژیم صهیونیستی یعنی تروریسم مدام، رژیم صهیونیستی یعنی تجاوز دائم. این رژیم به فضل خدا سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: انشاءالله رژیم صهیونیستی قبل از ۲۵ سالی که مقام معظم رهبری فرمود، نابود خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به موضوع رزمایش‌های نظامی صورت گرفته در کشور بیان داشت: از این رو ما رزمایش پیامبر اعظم (ص) را داشتیم لذا سیاست ما تهاجم نیست و سیاست ما بازدارندگی است و این‌ها بازدارنده است. نظامیان خارجی گفتند که ۱۶ موشک شلیک شده که چهار موشک از آن به تل‌آویو خواهد رسید. از این تریبون می‌گویم اگر کمترین خطایی از سوی رژیم صهیونیستی سر بزند و خیال تجاوز به این ملت عزیز و قهرمان را در سر بپروراند، با همین موشک‌ها روزشان به شام سیاه تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: به صورت مکرر گفتیم و باز هم می‌گوییم که مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. موج ششم کرونا که اندکی از آن در کشور ما وارد شده، می‌طلبد تا آخرین روزی که این ویروس در کشورمان وجود دارد، این دستورالعمل‌ها رعایت شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از زبان مسئولان خود در زمانی نه چندان دور بشنویم که به ملت ایران خبر دهند ویروس منحوس کرونا گورش را گم کرده است و مردم زندگی عادی خود را خواهند داشت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *