بازدید رییس سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی

20:49 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۵۰۲
دسته بندی: سیاست
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ پرداخت.

-بنا به اعلام دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ بازدید کرد.

معاون رئیس جمهور در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادگران این نهاد اظهار داشت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در مسیر صحیح خود قرار دارد و همواره در جستجوی مسائل و مشکلاتی بوده است که در مسیر پیشرفت کشور وجود دارد و با کار پژوهشی و علمی این نهاد و ایجاد سیستم، مشکلات موجود برطرف و فعالیت‌های این نهاد نتیجه مثبتی برای جامعه به همراه داشته است.

اسلامی افزود: در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشور صورت گرفت و برخی برنامه‌های ما دچار توقف شد، در این شرایط هر جایی که به خودمان باور کردیم و به توانمندی‌های داخلی اعتماد کردیم، نتیجه مطلوب برای کشور حاصل شد.

وی با اشاره به توانمندی دانشمندان داخلی کشور و خودباوری در حل مشکلات، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تبلور عینی مقایسه دو باور است، باور اول اعتماد به بیگانه و تکیه بر محصولات خارجی و باور دیگر اعتماد به ظرفیت‌های بومی دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران است.

اسلامی ادامه داد: نمایشگاه جهاد دانشگاهی پیام مشخصی را نمایان می‌سازد که قطار کشور از سرفصل‌های مهمی عبور کرده است و ظرفیت‌های بسیار زیادی ایجاد شده است. امیدوارم تمام افرادی که فکر توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری دارند؛ اندیشه جهاد دانشگاهی را در خود متبلور کنند و از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: سازمان انرژی اتمی ایران نیز به لطف الهی و حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امروز به بلوغی رسیده که ظرفیت‌های خود را متاثر از نتایج پژوهش‌های دانشمندان به منصه ظهور رسانیده است و در مسیر و مقیاس صنعتی فعالیت می‌نماید، در این مسیر ایجاد شرایطی که صنعت هسته‌ای بر زندگی مردم تاثیر مستقیم داشته باشد، حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: در حوزه‌های مهمی همچون پزشکی، کشاورزی و محیط زیست برنامه‌های متنوعی را داریم و انشاءالله در این دوره مدیریتی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشمندان هسته‌ای این برنامه‌ها را محقق خواهیم ساخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *