دوران شهادت سردار دل‌ها گفتمان سیاسی و اجتماعی وسیعی ایجاد کرده است

7:00 - 10 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۴۳۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دوران شهادت سردار دل‌ها تبدیل به حیات طیبه‌ای وسیع‌تر از دوران زندگی او شده است، گفت: شهید سلیمانی در لبه تیز تجاوزگری آمریکا به‌عنوان سرباز ملت ایران قرار داشت، به‌همین‌خاطر دوران شهادت او یک دوره حیات مضاعف محسوب می‌شود و گفتمان سیاسی و اجتماعی وسیعی ایجاد کرده است.
محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به علت تاثیرگذاری بیشتر «شهید سلیمانی» نسبت به «قاسم سلیمانی» بیان کرد: سردار دل‌ها در دوران دفاع مقدس و سپس در دفاع از مرز‌های شرقی و پس از آن در سپاه قدس اقدامات ارزشمندی داشت که صورت مسئله این بود و باطن آن، گفتمانی بود که با عملکرد خود در صیانت از امنیت کشور مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار دل‌ها مرز‌های کشور را کیلومتر‌ها آن طرف‌تر و تا دریای مدیترانه عقب برد، عنوان‌ کرد: سپهبد شهید سلیمانی شر جریان تکفیری و تروریستی داعش را از سر ایران و ملت‌های عراق، سوریه و لبنان کم کرد و در برابر توسعه طلبی آمریکا در منطقه ایستاد.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مردم همه اقدامات و رشادت‌های سردار دل‌ها در منطقه را دیده و او را قهرمان ملی و امت اسلامی می‌دانند، افزود: ضد قهرمان این ماجرا نیز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکاست. مردم با درک فجایعی که آمریکا در منطقه داشته است، نفرت بیشتری از استکبار جهانی پیدا کرده‌اند.

انبارلویی گفت: شهید سلیمانی در لبه تیز تجاوزگری آمریکا به‌عنوان سرباز ملت ایران قرار داشت، به‌همین‌خاطر دوران شهادت او یک دوره حیات مضاعف محسوب می‌شود و گفتمان سیاسی و اجتماعی وسیعی  ایجاد کرده است. 
 
وی با بیان اینکه هنگام تشییع پیکر سردار دل‌ها در شهر‌های ایران و عراق اتفاق عظیمی رخ داد و این نشان از تکریم و تعظیم ملت ایران از قهرمان‌شان را داشت، گفت: مردم یک همخونی و هم پیمانی بین خود و سردار دل‌ها احساس کرده بودند لذا طریق او تبدیل به یک گفتمان، تفکر و ایده شاخص شد. دوران شهادت او نیز تبدیل به حیات طیبه‌ای به‌مراتب وسیع‌تر از دوران زندگی او شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *