رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید تدابیر مرزی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱

0:45 - 10 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۳۸۷
کشور‌های اروپایی در سال جاری میلادی به تلاش برای محدود کردن ورود پناهجویان و مهاجران ادامه دادند که عواقب مرگباری در پی داشت.

- در سال ۲۰۲۱، مجموعه‌ای از بحران‌ها، آسیب پذیری اتحادیه اروپا را در برابر مهاجرت‌ برجسته کرد.

به گزارش «الجزیره»، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با عدم وجود سیاست مشترک مهاجرت و پناهندگی، با کمپ‌های محصور شده و به عقب راندن مهاجران در مرز‌های خارجی این اتحادیه، به این بحران پاسخ دادند.

رشته‌ای از کمپ‌ها و نرده‌های فولادی عمدتاً در مرز‌های شرقی اتحادیه اروپا، ساخته شدند.

«یلوا یوهانسون»، کمیسر امور داخلی اروپا، در جریان سفر ماه مارس به جزایر یونانی لسبوس و ساموس، گفت ۱۹۸ میلیون یورو به یونان برای بازسازی یا بهبود اردوگاه‌ها در ۵ جزیره شرق دریای اژه و یکی در نزدیکی مرز زمینی این کشور با ترکیه اختصاص خواهد یافت.

در سپتامبر، مرکز دسترسی کنترل‌ شده ساموس، که شبکه‌ای از کانتینر‌های سخت که توسط یک حصار زنجیره‌ای دوتایی احاطه شده‌اند که بالای آن سیم خاردار قرار دارد، شروع به پذیرش پناهجویان کرد.

گروه‌های حقوق بشری اشاره کردند که این مکان شبیه یک اردوگاه کار اجباری است.

ساکنان باید از طریق کارت‌های کلید مغناطیسی رفت و آمد کنند، به این معنا که کسانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است در این مرکز زندانی می‌شوند؛ همانطور که در این ماه اتفاق افتاد.

این اردوگاه فقط امکانات اولیه را فراهم می‌کند؛ هر ۵ اردوگاه جزیره‌ای برای نگهداری ۱۳ هزار نفر طراحی شده اند.

بیش از ۱۴ هزار نفر توسط گارد ساحلی یونان به ترکیه بازگردانده شدند، رویه‌ای که بسیاری از کارشناسان حقوقی معتقدند با کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در مورد وضعیت پناهندگان که می‌گوید پناهجویان را نمی‌توان به مکان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند بازگردانده می‌شود، مغایرت دارد.

گروه‌های حقوق بشری از این تصمیم انتقاد کرده اند.

چندین سازمان، در ماه جولای گفتند «در حال حاضر این تصمیم به این منجر شده است که پناهجویان در عرض چند روز پس از ورود، پس از مصاحبه‌های تنها چند دقیقه‌ای، بدون ارزیابی آسیب‌پذیری‌هایشان، از حمایت محروم شوند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *