رحیم مخدومی و بررسی رخداد‌های «حماسه ۹ دی» در چند کتاب/درس بزرگی که مردم به دشمنان انقلاب دادند

11:30 - 09 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۳۲۸
یک نویسنده کتاب گفت: ضرورت بصیرت افزایی هر فرد در مقابل تمامی رخداد‌های جامعه را بازگو می‌کند به عبارت دیگر هر فردی در خصوص مسائل مهم جامعه نقش خودش را باید بداند و به آن بپردازد یک سینما گر و یا ناشر باید بداند رسالتی در مقابل رخداد‌های جامعه دارد.

رحیم مخدومی در گفت‌وگو با میزان پیرامون چند کتاب منتشر شده خود با مضمون حماسه  «۹ دی» گفت: کتاب‌های «خرابکار اجاره ای»، «چت مقدس»، «عاشورای اغتشاش»، «دختران فیروزه ای» و «دانشجو جنبش یا کرنش» با پرداختن به فتنه ۸۸ و رخداد‌های «حماسه ۹ دی» ماه بخش‌های گسترده‌ای از این اتفاقات را مطرح می‌کنند البته برخی از مطالب کتاب‌ها بر اساس خاطرات تنظیم شده و به کمک «جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری» که در سال ۸۹ برگزار شد تهیه و تدوین شدند.

رحیم مخدومی و بررسی رخداد‌های «حماسه ۹ دی» در چند کتاب/درس بزرگی که مردم به دشمنان انقلاب دادند

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب‌های «چت مقدس»، «عاشورای اغتشاش» و «دختران فیروزه ای» مجموعه داستان‌های کوتاهی هستند که با مضمون رویداد‌های «حماسه ۹ دی» منتشر شده و کتاب‌های «دانشجو جنبش یا کرنش» و «خرابکار اجاره ای» مجموعه خاطراتی هستند که گردآوری شده‌اند و چون امکان چاپ آن‌ها به صورت کتاب برای تک تک افراد نبود در کنار یک دیگر قرار گرفتتند و منتشر شدند، خاطرات نهفته در این کتاب‌ها زوایای مختلف فتنه ۸۸ را بیان می‌کنند که می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

رحیم مخدومی و بررسی رخداد‌های «حماسه ۹ دی» در چند کتاب/درس بزرگی که مردم به دشمنان انقلاب دادند

مخدومی پیرامون کتاب‌های خود که مرتبط با «حماسه ۹ دی» هستند بیان کرد: مضامین پرداخته شده در کتابهایم با موضوع حماسه ۹ دی عموما متعلق به شخصیت‌هایی است که نقش‌های اصلی را بر عهده داشتند، همچنین عملکرد عاملان فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار می‌دهد در عین حال فضای دانشگاه و خیابان‌ها را با ابعاد مختلف در ذهن مخاطب به تصویر می‌کشد.

وی پیرامون کتاب «خرابکار اجاره ای» ابراز کرد: کتاب «خرابکار اجاره ای» پیرامون افراد اجیر شده‌ای است که نا آگاهانه وارد اغتشاشات می‌شوند و به آن دامن می‌زنند همچنین به رخداد‌های کف خیابان در «حماسه ۹ دی» پرداخته شده و حقیقت رویداد‌ها و علل تخریب‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد در عین حال چگونگی اجیر شدن این افراد نیز به خوبی بیان شده است.

کتاب هایی که به 9 دی پرداخته اند //////مصاحبه

نویسنده کتاب «فرماندهان ورود ممنون» در مورد کتاب «چت مقدس» اظهار کرد: کتاب «چت مقدس» فضای رسانه‌ای خصوصا در فضای مجازی را مورد بررسی قرار داده لذا می‌توان گفت کتاب «چت مقدس» حکایت رزم ادبی قصه نویسان است. این کتاب به قلم چند تن از نویسندگان و به همراهی من تهیه شده و در قالب داستان‌هایی با عناوین «گزارش یک قتل»، «من آدم کشتم»، «گفتند باید سوخت گفتند باید ساخت»، «یکی از میان ما»، «مو‌های دم اسبی»، «خیابان»، «ریه‌های سوخته»، «چشم‌های پاییزی» و «عمر چند قطره خون» به چاپ رسیده است.

مخدومی به کتاب «دختران فیروزه ای» اشاره و بیان کرد: کتاب «دختران فیروزه ای» از مجموعه کتاب‌های مرتبط با موضوع «فتنه و بیداری» است که رتبه اوّل دومین «جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری» را به خود اختصاص داده است؛ این کتاب شامل مجموعه داستان‌های کوتاه فارسی بوده که شامل موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که به منظور آگاه سازی مردم از فتنه‌های دوران و جنگ نرم به رشته تحریر در آمده است.

رحیم مخدومی و بررسی رخداد‌های «حماسه ۹ دی» در چند کتاب/درس بزرگی که مردم به دشمنان انقلاب دادند

وی در مورد کتاب «دانشجو جنبش یا کرنش» ابراز کرد: کتاب «دانشجو جنبش یا کرنش» به سودجویی دشمنان از فضای دانشگاه‌ها پرداخته است و این موضوع که دانشگاه فضای بیداری و آزادی در انتخاب بوده، اما دشمنان در فتنه ۸۸ از دانشجو به عنوان ابزار استفاده کرده و حرمت دانشگاه و دانشجو را زیر پا گذاشتند سخن گفته شده، در این کتاب بیان شده دشمنان از دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف خود بهره برداری کردند. این کتاب مجموعه‌ای از داستانک و داستان‌هایی از فتنه ۸۸ است که به دنبال فراخوان مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» و با موضوع فتنة انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و نقش دشمنان داخلی و خارجی در رقم خوردن آن، جمع‌آوری شده است، فصل‌های این کتاب عبارتند از: «فاضلاب»؛ «سفارت»؛ «شهرداری»؛ «شک و جهل»؛ «نان و نمک»؛ «روزشمار»؛ «بی‌هوشی»؛ «تا آخر ایستاده‌ایم» و «موج زهرآلود». این کتاب، به منظور آشنایی مخاطب با فتنه‌های خفته و افشای سیاست‌های بیگانه در کشور نگارش یافته است.

کتاب هایی که به 9 دی پرداخته اند //////مصاحبه

مخدومی علت نگارش این کتاب‌ها را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها ضرورت بصیرت افزایی هر فرد در مقابل تمامی رخداد‌های جامعه را بازگو می‌کند به عبارت دیگر هر فردی در خصوص مسائل مهم جامعه نقش خودش را باید بداند و به آن بپردازد یک سینماگر و یا ناشر باید بداند رسالتی در مقابل رخداد‌های جامعه دارد لذا ما نویسندگان نیز با توجه به رسالت خود اقدام به تدوین و جمع آوری خاطرات «حماسه ۹ دی» کردیم، جمع آوری خاطرات نویسندگانی که تریبونی جدا گانه ندارند سبب شد تا به پایه گذاری یک جشنواره پرداخته شود و آثار پس از ارزیابی به صورت یک کتاب منتشر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *