امتداد توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه

16:43 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۱۴۱
آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز آمریکا و صهیونیسم جهانی در پی تداوم توطئه هستند به نحوی که می‌بینیم هرجا کشور مسلمانی هست، تفرقه و آشوب‌گری هم ترویج می‌شود؛ آمریکا نقشه‌پردازی می‌کند، عربستان هزینه می‌کند و اسرائیل هم مسئول اجراست.
- بنا به اعلام حوزه، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و سرگروه‌های تبلیغی این سازمان اظهار کرد: اسلام دینی کامل و همه‌جانبه است بنابراین باید افراد مختلفی برای عمل و ترویج همه ابعاد آن تربیت شوند.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» در سوره مبارکه آل عمران افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید «باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و این‌ها رستگار خواهند بود».

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از این منظر، سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات خوبی داشته و توانسته است علاوه بر انجام وظایف قرآنی و تولیت موقوفات، در بحث تبلیغ هم برنامه‌های تأثیرگذاری را تدوین و اجرایی کند که یکی از آن‌ها اعزام مبلغان تخصصی به دانشگاه‌ها، بقاع متبرکه و مناطق مختلف کشور است.

وی ادامه داد: لازم است شرایط روز جامعه را به دقت بررسی و ارزیابی کنیم و مطابق با نیاز‌ها به تبلیغ و ترویج معارف دینی و مذهبی بپردازیم، زیرا سیره ائمه اطهار (ع) نیز همین گونه بود.

 آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حدیث نبوی «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» عنوان کرد: بر این اساس همه ما مسئول هستیم و باید نسبت به آنچه مسئولیت داریم به نحو احسن عمل کنیم که تبلیغ دین هم از آن جمله است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و نقشه‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تصریح کرد: امروز هم آمریکا و صهیونیسم جهانی در پی تداوم همین توطئه هستند به نحوی که می‌بینیم هر جا کشور مسلمانی هست، تفرقه و آشوب‌گری هم ترویج می‌شود؛ آمریکا نقشه‌پردازی می‌کند، عربستان هزینه می‌کند و اسرائیل هم مسئول اجراست.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: اقدامات سازمان اوقاف در امور تبلیغی باید با در نظر گرفتن این مهم باشد که امروز وحدت، مسئله‌ای اساسی است و نباید خدشه‌ای به اتحاد مسلمانان وارد شود.
 
این مرجع تقلید به مبلغان امور دینی توصیه کرد با دست پُر به تبلیغ بروند و گفت: روش ائمه اطهار (ع) اینگونه بود که در رفتار با همه گروه‌ها با طمأنینه و محبت وارد شوند و بحث و مناظره را هم با کمال احترام پیش ببرند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *