بهشت زهرای تهران حداکثر تا ۵ سال آینده ظرفیت دارد

13:04 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۸۰۲
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: بهشت زهرای تهران تا حدود ۳ الی ۵ سال آینده پاسخ گوی نیاز شهر خواهد بود.
- سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر برخی فرآیند‌ها و مشکلات در این سازمان شناسایی شده‌اند و در حال اصلاح آن‌ها هستیم. البته اقدامی که سازمان بهشت زهرا در ایام شیوع کرونا انجام داد درخشان بود و باید از دوستان و مسئولان قبلی این سازمان و نیرو‌های سازمان تشکر ویژه کرد.

وی افزود: شخم زدن برخی گلوگاه‌های سازمان نیاز به طی کردن مسیر‌هایی داشت و تا مدتی دیگر اتفاقات خوبی در بهشت زهرا رخ خواهد داد.

غضنفری با اشاره بر برخی اصلاحات بیان کرد: کاهش برخی هزینه‌ها برای خانواده‌های متوفی یکی از این امور اصلاحی است. به عنوان مثال پارکینگ عروجیان که تاکنون در دست پیمانکار بوده و از شهروندان هزینه دریافت می‌شد این در حالی است که این بخش باید در دست خود سازمان باشد و شهروندان نباید برای ورود به این مکان هزینه پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: طی یک بازه زمانی سه ماهه نیز اقدام به آموزش مباشرین برای کاهش آلام خانواده متوفیان خواهیم کرد.

مدیرعامل بهشت زهرا با اشاره بر ایجاد آرامستان‌های جدید در شهر اظهار داشت: ما به دنبال توسعه بهشت زهرا نیستیم بلکه به دنبال توسعه آرامستان‌های شهر تهران هستیم که سیر مطالعاتی برای این امر و مکان یابی نیز انجام شده، اما نیاز به برخی امور کارشناسی است.

غضنفری توضیح داد: در حال حاضر ۲۵ هزار قبر آماده و حدود ۱۵ هزار قبر برای مواقع اضطراری داریم. تا حدود ۳ تا ۵ سال آینده نیز این مکان پاسخ گوی نیاز شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: طرحی نیز با سازمان اوقاف در حال پیگیری است تا از ظرفیت امام زاده‌ها برای تدفین استفاده کنیم.
 
بیشتر بخوانید:
آیا آرامستان جدید در تهران ایجاد می شود؟

سعی می‌کنیم طی یک تهاتر نیز فضاسازی توسط ما انجام شود و با این امر هزینه تدفین در امامزاده‌ها برای شهروندان کاهش یابد.

غضنفری تصریح کرد: در حال حاضر هر شهروندی که به لحظه فوت کند، یک قبر رایگان دریافت می‌کند و دو طبقه دیگر در قطعات روز ما نهایتاً ۵ میلیون تومان است. در قطعات متراکم‌تر نیز هر طبقه حدود ۷ میلیون تومان است. در حال حاضر شرایط خرید طبقات دیگر قبور برای خانواده متوفی قسطی است.

وی با اشاره بر زمان ساخت آرامستان‌های جدید در شهر عنوان کرد: تا ۳ سال آینده بخشی از آرامستان‌های دیگر شهر احتمالاً به بهره برداری می‌رسد. همچنین در قطعات قدیمی طبقات برای فروش به خانواده متوفی حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ تومان است و قیمت قبور هر طبقه در ناحیه یک شامل قطعات ۱ تا ۱۱۲ هر طبقه ۲۵ میلیون تومان است.

وی درباره امنیت بهشت زهرا گفت: حدود ۲۲۰ دژبان در این مکان حضور دارند، اما با توجه به وسعت بهشت زهرا نیاز به تقویت امنیت و افزایش نیرو‌ها داریم که در قالب ایجاد کلانتری در این مکان و با استفاده از یگان حفاظت شهرداری نسبت به افزایش امنیت منطقه اقدام خواهیم کرد. همچنین دو اکیپ انتظامات سنگ و با حضور مسئولان شب از نصب سنگ‌های غیر متعارف ازجمله تصویر بی حجاب بانوان بر روی سنگ‌های قبور، جلوگیری خواهند کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر در حال نوسازی و بازسازی تجهیزات و خدمات عمومی بهشت زهرای تهران هستیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا بیان کرد: در حال حاضر با نصب بلندگو‌ها در محیط سردخانه‌ها، برای پیکر‌هایی که به دست ما به امانت سپرده می‌شود، صوت قرآن پخش می‌شود.

وی با اشاره بر فضای سبز بهشت زهرا بیان کرد: به زودی آبیاری مکانیزه و اصلاح و ترمیم فضای سبز انجام می‌شود و طی یک بازه زمانی یک ماهه این تغییرات را ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره بر اقدام برای کاهش ترافیک بهشت زهرا نیز اظهار داشت: تا پایان سال حدود ۳۰ هزار متر از فضای فعلی بهشت زهرا در قالب پارکینگ استفاده خواهد شد تا بار ترافیکی این مکان کاهش یابد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا افزود: به منظور کاهش فساد‌های کاری و خروج سازمان از یک نهاد درآمدی و تبدیل آن به سازمانی خدماتی، بازه زمانی برای تجهیزات برگزاری مراسم، از روی سایت حذف شده است.
 

برچسب ها: بهشت زهرا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *