دگرگونی خط دفاع استقلال مقابل پدیده/ ترکیب مقابل سپاهان یا ترکیبی جدید؟

6:45 - 03 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۹۶۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خط دفاع ۳ نفره استقلال در بازی مقابل پدیده می تواند ترکیب جدیدی را به خود ببیند.

- تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر، امروز مهمان پدیده مشهد خواهد بود. آبی‌پوشان در فصل جاری فوتبال ایران علاوه بر ۱۰ بازی خود در لیگ برتر یک بار هم در جام حذفی مقابل تیم دسته دومی نود ارومیه به میدان رفته اند و در این ۱۱ مسابقه تغییرات زیادی در ترکیب خود شاهد بوده‌اند.

عمده این تغییرات به خط هافبک و حمله استقلال برمی‌گردد که بازیکنان زیادی در این پست ها توسط فرهاد مجیدی به کار گرفته شدند. اما خط دفاع آبی‌پوشان حداقل در هفته‌های ابتدایی ثبات زیادی را به خود دید و در پنج بازی اول این تیم محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی وظیفه‌ی دفاع از چارچوب استقلال را بر عهده گرفتند.

در بازی ششم استقلال مقابل گل‌گهر مرادمند به دلیل سرماخوردگی از ترکیب آبی‌پوشان خارج شد و عارف آقاسی جانشین او در خط دفاع سه نفره شد. هفته هفتم مقابل صنعت نفت آبادان سرمربی استقلال دست به تغییرات کلی زد و آرایش تیمش را به دفاع ۴ نفره تغییر داد و یزدانی و مرادمند به همراه وریا غفوری و جعفر سلمانی مدافعان این تیم بودند.

هفته هشتم و در دربی ۹۷ مقابل پرسپولیس، سرمربی آبی‌پوشان تصمیم گرفت مجدداً از سه مدافع اصلی خود استفاده کند که این انتخاب باعث شد دروازه استقلال بسته بماند و آمار کلین شیت های این تیم افزایش یابد. پس از دربی شرایط متفاوت شد و آقاسی مدافع جدید استقلال توانست در سه بازی پیاپی مقابل پیکان سپاهان و نود ارومیه خود را به مجیدی تحمیل کرده و در ترکیب اولیه تیمش قرار بگیرد.

در دوازدهمین بازی فصل استقلال مقابل پدیده، این تیم محمد دانشگر را در اختیار ندارد و مرادمند هم به دلیل آسیب دیدگی جزئی شاید از حضور در برابر تیم سابق خود باز بماند. با توجه به آمادگی بالای آقاسی و یزدانی حضور این دو بازیکن از حالا در ترکیب استقلال قطعی است و نفر سوم خط دفاع سه نفره استقلال یکی از بین مرادمند یا چشمی خواهد بود.

درصورتی‌که مرادمند در ترکیب قرار بگیرد خط دفاع استقلال مشابه با بازی مقابل سپاهان خواهد بود و اگر چشمی فیکس بازی کند، آبی‌پوشان ترکیبی جدید را در دفاع تجربه خواهند کرد.

تیم فوتبال استقلال امروز از ساعت ۱۵ در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد به مصاف پدیده خواهد رفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *