تفویض اختیار و صدور دستور برای حل پرونده پتروشیمی گلستان و رفع مشکلات خلیج گرگان پیرو سفر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان

14:41 - 01 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون استاندار گلستان با بیان اینکه سفر رئیس دستگاه قضا به استان از معدود سفرهایی بود که ناظر بر حل مسئله، تصمیم میدانی گرفته شد، گفت: رئیس دستگاه قضا در سفر اخیر خود تأکید کرد هر اختیاری برای حل پرونده پتروشیمی گلستان نیاز است و آنچه نیاز به تصویب از طرف بنده دارد، هم‌اکنون به نماینده خود در این استان تفویض می‌کنم تا از این اختیار برای حل موضوع استفاده کند.
سید محمد دهنوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان گفت: سفر روسای قوا به استان‌ها؛ فرصت مناسبی است تا مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یا هرآنچه در استان حل نشده باقی مانده است، مورد توجه قرار گرفته و این مسائل را برای همیشه حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان، مسائل حوزه اقتصادی که روی آن‌ها مطالعات کارشناسی شده و برای حل آن‌ها به توافقات استانی رسیده بودیم، مطرح شد. یکی از آن‌ها پتروشیمی گلستان بود که از سال ۸۴ مجوز تاسیس گرفته و ۱۲۰ هزار نفر سهام آن را خریده و پذیره نویسی کرده بودند که هم اکنون ۹۰ هزار نفر سهامدار این مجموعه هستند و آغاز به‌کار آن، پس از گذشت سال‌ها، تبدیل به یک رویا شده است.
 
معاون استاندار گلستان گفت:
معاون استاندار گلستان عنوان کرد: پرونده پتروشیمی گلستان و مسائلی از این قبیل، موجب بروز ذهنیت منفی مردم نسبت به هر پروژه اجتماعی و اقتصادی دیگر در سطح استان می‌شود. ممکن است هر پروژه کلان دیگری در این حوزه تعریف شود، مردم نسبت به آن، بازخورد منفی‌ نشان دهند و مشارکت پذیری اقتصادی‌شان پایین بیاید. 
 
دهنوی گفت: رئیس دستگاه قضا در سفر اخیر خود تاکید کرد هر اختیاری برای حل پرونده پتروشیمی گلستان نیاز است و آنچه نیاز به‌تصویب از طرف بنده دارد،  هم اکنون به نماینده خود در این استان تفویض می‌کنم تا از این اختیار برای حل موضوع استفاده کند.
 
معاون استاندار گلستان گفت:
وی با اشاره به دستورات رئیس دستگاه قضا برای رفع مشکلات خلیج گرگان بیان کرد: خلیج گرگان سال‌ها با مشکلات محیط زیستی روبروست. این خلیج در سالیان گذشته، یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان بود و از آن خاویار استخراج می‌شد اما هم اکنون با تغییرات محیط زیستی و کاهش حجم آبی که داشته است، این ظرفیت اقتصادی را از دست داده‌ایم.
 
معاون استاندار گلستان عنوان کرد: خلیج گرگان ظرفیت بهره برداری توریستی، تفریحی و شیلات دارد اما متاسفانه هم اینک تبدیل به قتلگاه پرندگان و آبزیان شده است که رئیس دستگاه قضا در این سفر به حل ورفع  این موضوع پرداخت که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات آن رفع شود. 
 
معاون استاندار گلستان گفت:
دهنوی اضافه کرد: در این سفر و در نشست رئیس دستگاه قضا با فعالان اقتصادی، به تخصیص یارانه‌ها به حوزه گندم و آرد، مسائلی که بخش خصوصی با بانک‌ها داشتند و یکی از آن‌ها نیز اقاله بود نیز پرداخته شد. آقای اژه‌ای با صبر، حوصله و متانت همه مسائل را شنیدند و برای حل بخشی از آنها، در همان جلسه دستوراتی داد و برای برخی دیگر از موضوعات در جلسه شورای عالی قضایی تصمیم گیری کرد و در مواردی هم تفویض اختیار کرد تا روند حل مسائل موجود در استان تسریع شود. 
 
معاون استاندار گلستان تاکید کرد: سفر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان از معدود سفرهایی بود که ناظر بر حل مسئله، تصمیم میدانی گرفته شد. برخی از مسئولان دیگر نیز شاید سفر استانی می‌کنند و بحث‌ها را بشنوند ولی تصمیمات را موکول به جلسات بعدی و کار کارشناسی کنند که این روش چندان مطلوب و منتج به فایده نخواهد بود. 

 

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *