تشییع پیکر شهید حسن ایرلو در محل وزارت امور خارجه + عکس و فیلم

16:04 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۸۹
دسته بندی: سیاست
تشییع پیکر حسن ایرلو سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی در وزارت امور خارجه برگزار شد.

- تشییع پیکر حسن ایرلو سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی در وزارت امور خارجه برگزار شد.

شهید ایرلو که در دفاع مقدس و دفاع از ایران نقش مهمی داشت از دیپلمات‌های باسابقه وزارت خارجه و کارشناس ارشد حوزه عربی و شبه‌جزیره بود.

سفیر فقید کشورمان در یمن همچنین پیش‌تر مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ در یمن، هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به یمن پس از آغاز جنگ اعزام هواپیماهای کمک‌رسانی و کشتی نجات و پس از آن کمک‌رسانی با هماهنگی سازمان ملل و بوده است.

همچنین در کارنامه این شهید، معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور یمن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ نیز وجود دارد. ایشان همچنین در دوره مسئولیت خود یکی از دیپلمات‌های فعال ایران در کشورهای منطقه بودند.

وزیر امور خارجه: شهید ایرلو برای رساندن پیام مظلومیت یمن از هیچ کوششی فروگذار نکرد
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۶:۴۲

حسین امیرعبداللهیان در مراسم تشییع پیکر شهید حسن ایرلو ضمن عرض تسلیت گفت: ایشان فرزند غیور، متواضع، بی‌ادعا و پرکار و مجاهدی نستوه بودند که امروز همه ملت ایران و همکاران در وزارت امور خارجه و دستگاه‌های ذیربط و خانواده معزز این شهید او را به روح بلند همه شهدای اسلام تقدیم می‌کنند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: از همه سروران که قبول زحمت کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ادای احترام به این شهید والامقام در این مکان حاضر شدند تشکر می‌کنم.

وی افزود: همه شاهد بودیم که شهید ایرلو در دو سال گذشته حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت یمن از هیچ کوششی فروگذار نکرد و همه ما چه در وزارت امور خارجه و چه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ویژگی‌های منحصر به فرد این شهید والا مقام را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3386634_485.mp4']

 

 

 

 

حضور حسین امیرعبداللهیان در مراسم تشییع پیکر شهید ایرلو
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۶:۳۵
var player = videojs('player_102949_3386100',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3386100',{},function (data) {}); }));
وداع با پیکر شهید ایرلو
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۶

تشییع پیکر شهید حسن ایرلو در محل وزارت امور خارجه + عکس و فیلم

تشییع پیکر شعید ایرلو
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۳
var player = videojs('player_483965_3386069',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3386069',{},function (data) {}); }));
آغاز مراسم تشییع شهید حاج حسن ایرلو
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۶:۰۵

مراسم تشییع سردار سر افراز جانباز و سفیر انقلابی جمهوری اسلامی ایران شهید حاج حسن ایرلو در وزارت امور خارجه با حضور خانواده شهید ایرلو و مسؤلان کشـو‌ی و لشکری، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل شپاه و علاءالدین بروجردی عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس آغاز شد.

اقشار مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم تشییع سردار سرافراز جانباز و سفیر انقلابی جمهوری اسلامی ایران شهید حاج حسن ایراو حضور دارند.

تشییع پیکر شهید حسن ایرلو در محل وزارت امور خارجه + عکس و فیلم

پیام تسلیت سردار قاآنی در پی شهادت سفیر ایران در یمن
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۵:۵۶

در پی شهادت سردار سرافراز جانباز و سفیر انقلابی جمهوری اسلامی ایران در یمن شهید حاج حسن ایرلو، فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی شهادت این مهاجر فی سبیل الله را به خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت.

تشیع پیکر شهید ایرلو

 

پیام تسلیت سردار قاآنی در پی شهادت سفیر ایران در یمن

وزیر امور خارجه: حاج حسن ایرلو مدافع و صدای رثای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۵:۵۳

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تسلیت شهادت سفیر کشورمان در یمن گفت: حاج حسن ایرلو تمامی تلاش خود در عرصه‌های مختلف را صرف خدمت صادقانه در دفاع از اهداف جمهوری اسلامی ایران نمود و در ماموریت اخیر خویش، مدافع و صدای رثای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.

 

تشیع پیکر شهید ایرلو



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *