استاندار تهران: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۱۰ نفر کاهش یافته است

16:31 - 29 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۲۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران گفت: تعداد فوتی‌های ما در سطح استان به طور متوسط روزانه به ده نفر کاهش یافته است و همچنین میزان ابتلای دانش آموزان به کرونا نیز کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

- محسن منصوری عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت کنونی ابتلا به کرونا در استان تهران گفت: از نظر مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران وضعیت مناسبی داریم.

استاندار تهران افزود: تعداد فوتی‌های ما در سطح استان به طور متوسط روزانه به ده نفر کاهش یافته است و همچنین میزان ابتلای دانش آموزان به کرونا نیز کاهش چشم گیری پیدا کرده است.


وی تصریح کرد: با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان تهران خاطر نشان کرد: یکی از نگرانی‌های هر سه رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی استان تهران مشاهده سویه جدید بیماری کرونا، ویروس اومیکرون در کشور است و از آن جایی که این ویروس جزو ویروس‌هایی است که سرعت انتشار بالایی دارد هر چند که قدرت کشندگی زیادی ندارد.  نگران کننده است لذا مقرر شد تدابیر جدی و جدیدی را برای مقابله با این سویه جدی اتخاذ کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: مهم‌ترین راه و مسئله برای مدیریت سویه جدید کرونا تزریق دز یادآور واکسن به شهروندان است که بنا شد کارمندان دستگاه‌های اجرایی به سرعت دز یادآور خود را تزریق کنند و همچنین در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها درباره ضرورت تزریق دز یادآور تبلیغات لازم صورت بگیرد.


وی بیان کرد: بنا شد پروژه واکسینه فعال را مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر به صورت سیار در دستور کار قرار دهند و پیگیر واکسیناسیون دز سوم شهروندان شوند

منصوری خاطر نشان کرد: مقرر شد یک دستورالعمل جدید نیز درباره شیوه فعالیت اصناف، رستوران ها، اماکن ورزشی و همه مجموعه‌هایی که نوعی تمرکز جمعیتی در آن‌ها وجود دارد ظرف امروز و فردا در ستاد استانی کرونا در تهران تدوین شود و ابلاغ شود تا بتوانیم از تجربه دوره‌های قبل استفاده کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این جلسه نیز خود را آماده کردند تا ظرفیت مراکز تجمیعی مان را برای تزریق واکسن افزایش دهیم و به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز ابلاغ کنیم آمادگی لازم را داشته باشند تا اگر به هر دلیلی میزان انتشار ویروس اومیکرون افزایش یافت انشالله تدابیر لازم را داشته باشیم و دچار مشکل نشویم.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *