استاندار تهران: بهانه کمبود منابع نباید مانع مدیریت جهادی شود

9:58 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۷۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران گفت: تعهد ما به مردم کار شبانه‌روزی است و بهانه کمبود منابع از سوی مدیران نباید مانعی برای کار جهادی و خدمت به مردم باشد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در آیین تکریم و معارفه فرماندار رباط کریم که در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه اساسا مسئولیت فرمانداری در کل دنیا مسئولیتی بسیار خطیر و اثر‌گذار است، اظهار داشت: این مسئولیت در نظام اسلامی به ویژه در شرایط کرونا و کمبود منابع، کاری دشواراست، اما مدیران نباید به این بهانه از کار جهادی فروگذار کنند.

وی با اشاره به روند و شاخص‌های انتخاب فرمانداران در استان تهران تصریح کرد: در مورد انتخاب فرماندار رباط کریم موظف به پاسخگویی به مردم هستم، حتما مطلوب ما در انتخاب فرمانداران بومی است، البته شاخص تام و تمام ما بومی بودن نیست بلکه اصل بومی بودن تنها یکی از شاخص‌های انتخاب فرمانداران است در حقیقت شرط لازم است، اما شرط کافی نیست.

استاندار تهران با بیان اینکه برای انتخاب فرماندار رباط کریم وقت زیادی صرف شد و با گزینه‌های متعددی شخصا مصاحبه کردم ادامه داد: با فرماندار جدید این شهرستان شرط کردم که حتما ساکن رباط کریم باشد و در همین شهرستان سکونت کند.

منصوری سپس گفت: ترجیح ما برای انتخاب مدیران، جوانان هستند چراکه جوان با انرژی زیاد پیگیر مطالبات مردم است.

وی در ادامه با اشاره به نقش راهبردی فرمانداران به عنوان محور وحدت بین بدنه اجرایی دولت در شهرستان‌ها عنوان کرد: فرماندار به عنوان پدر اجرایی شهرستان باید با همه ارکان اجرایی شهرستان تعامل داشته باشد و به نوعی وحدت و همدلی ایجاد کند و کمک کند که اصل مطالبه مردم پیگیری شود و البته در این مسیر ممکن است با زبان تلخ برخی مواجه شود.

استاندار تهران افزود: فرمانداران باید ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و نیروی انسانی شهرستان را شناسایی و با برنامه ریزی کلان و البته با دقت به جزییات زمینه رشد شهرستان را فراهم کنند.

منصوری اظهار داشت: فرصت آزمون و خطا وجود ندارد امروز مطالبه جدی ما کار با برنامه و جدی از فرمانداران استان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر حرکت مدیران مومنانه و جهادی نباشد مشکلی از مردم حل نمی‌شود، هنوز بعداز هزاران سال سلوک مدیریتی حضرت امیر (ع) که همراه با اخلاص بود الگوی مدیریتی ماست.

استاندار تهران مسیر پیشرفت کشور را روشن توصیف کرد و گفت: در نظام اسلامی باید فراتر از ظرفیت‌ها و توان خود کار کنیم و با همین منابع موجود هم می‌توان مدیریت کرد.

منصوری تصریح کرد: امروز رباط کریم بار چند شهرستان را به دوش می‌کشد و باید مسائل و موضوعات این شهرستان را با جدیت و دقت پیگیری کنیم و با اولویت بندی مسائل، کار‌ها را پیش ببریم، ضمن اینکه تعهد ما به مردم کار شبانه روزی، جهادی و جدی و حرکت با برنامه برای ارتقا جایگاه این شهرستان است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *