افغانستان؛ محور نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشورهای اسلامی/ تاکید ایران به تشکیل دولت فراگیر

8:57 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۶۹۹
دسته بندی: سیاست
هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.
- اسلام‌آباد - هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

موضوع این نشست فوق‌العاده، بررسی آخرین تحولات افغانستان و همفکری جهان اسلام برای کمک به استقرار صلح و ثبات در این کشور بود.

کشور‌های حاضر در این نشست پیگیری «احتمال بروز فاجعه امنیت غذایی و فقر در افغانستان» را موردبررسی قرار دادند.

گزارش لحظه‌ای خبرنگار اعزامی میزان را اینجا بخوانید.
 
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با فرمانده ارتش پاکستان
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۲۱:۱۴

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود با مقامات پاکستانی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرزی، امنیت مرز‌های فی‌مابین را در سطحی مناسب ارزیابی و ارتقا همکاری‌ها برای افزایش آن را خواستار گردید.

امیر عبداللهیان مبارزه با تروریسم را موضوعی در عرصه همکاری‌های مشترک دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به ظرفیت‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف همکاری ها، آمادگی کشورمان برای صادرات برق و گاز به پاکستان را مورد تاکید قرار داد.

رایزنی در خصوص تحولات افغانستان، بخش دیگری از گفتگوی وزیر امور خارجه کشورمان با ژنرال باجوا را تشکیل داد که طی آن امیر عبداللهیان برقراری آرامش و امنیت در افغانستان را جز از طریق تشکیل دولتی فراگیر و متشکل از همه اقوام عملی میسر ندانست.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به مقامات عالیه کشورمان، همکاری‌های دو کشور را بر اساس همسایگی و برادری ذکر کرد و تروریسم را دشمن مشترک ایران و پاکستان دانست و با توجه به ضرورت ارتقا هرچه بیشتر امنیت مرز‌های مشترک، فعال شدن کمیته مشترک امنیت مرزی فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری‌های مشترک و نزدیک‌تر در مورد افغانستان، خصوصا در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

دیدار سرپرست وزارت خارجه افغانستان با حسین امیرعبداللهیان
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۹:۱۱

در حاشیه نشست اضطراری وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد، امیر خان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه هیئت حاکمه موقت طالبان گفت‌وگوی کوتاهی با وزیر امور خارجه کشورمان داشت.

حسین امیر عبداللهیان در گفت‌وگوی انجام شده ضرورت تشکیل دولت فراگیر و متشکل از همه اقوام در افغانستان را مورد تاکید قرار داد و آن را عامل مهمی برای ثبات و امنیت در افغانستان دانست.

ابلاغ سلام امیرکویت به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۷:۱۱

حسین امیرعبدالهیان در حاشیه نشست وزاری امورخارجه سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام آباد با احمد ناصر الحمد الصباح وزیرخارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیرامورخارجه در این دیدار با تاکید بر توسعه مناسبات دو کشور و تلاش برای رفع موانع کنسولی و تسهیل تردد اتباع دو کشور، آمادگی تهران را برای برگزاری کمیسیون مشترک و کمیته‌های کنسولی و مرزی اعلام کرد.

امیرعبداللهیان روابط دو کشور را مبتنی بر برادری و همسایگی دانست و سلام دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای امیر کویت را به وزیرخارجه این کشور ابلاغ نمود.

وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار با ابلاغ سلام امیرکویت به مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد کمیته‌های کنسولی و مرزی دو کشور بزودی برگزار خواهد شد.

وی در این دیدار ضمن گفت‌وگو درخصوص تحولات منطقه‌ای و مناسبات دوجانبه از وزیرامورخارجه کشورمان برای سفر به کویت دعوت کرد.

افغانستان؛ محور نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشورهای اسلامی/ تاکید ایران به تشکیل دولت فراگیر

در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی چه گذشت؟
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۵:۳۸
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3383254_104.mp4']
 
گزارش خبرنگار اعزامی میزان از نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۴:۵۷
var player = videojs('player_747387_3383032',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3383032',{},function (data) {}); }));
ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۴:۱۵

«حسین امیرعبداللهیان» در حاشیه هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) با اشاره به دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: با آقای عمران خان درباره مناسبات دو جانبه گفت‌و‌گو کردیم.

وی با بیان اینکه در این دیدار همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استان‌های مرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ادامه داد: همچنین طرفین در این دیدار تاکید کردند که باید در همه زمینه‌ها همکاری‌ها توسعه داده شود.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه عمران خان اهتمام جدی برای توسعه و تحکیم بین دو کشور دارد، گفت: البته همین اهتمام را جناب آقای دکتر رئیسی در ایران نسبت به پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور دارند. همچنین ایشان دعوت کردند از آقای دکتر رئیسی که در آینده نزدیک به اسلام آباد سفر کنند به ویژه با تاکید بر اینکه پیش از این دو بار عمران خان به تهران سفر کردند و انتظار دارند در پاسخ به این سفرشان، ما هم این ابتکار را داشته باشیم و آقای دکتر رئیسی سفری را داشته باشند.

وی با اشاره به مذاکره طرفین درباره موضوعات و همکاری‌های مختلف دو جانبه و ضرورت از سرگیری مجدد پروازها بین تهران و اسلام آباد، بیان داشت: نکته‌ دیگری که به تفصیل درباره آن رایزنی و گفت‌و‌گو داشتیم درباره تحولات افغانستان بود؛ هر دو کشور از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام حمایت می‌کنند و امیدواریم هستیم افغانستان با تشکیل دولت فراگیر به سمت ثبات، امنیت و پیشرفت حرکت کند.

وزیر امورخارجه درباره از سرگیری پروازها بین تهران و پاکستان گفت: با اصل موضوع موافقت حاصل هست و دو سفارتخانه ایران و پاکستان در تهران باید کار را از مجاری دیپلماتیک دنبال کنند.

 

سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۴:۰۹

وزیر امور خارجه کشورمان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد در حال سخنرانی است.

var player = videojs('player_472503_3382949',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3382949',{},function (data) {}); }));

 

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان: با حمایت‌های امریکا شرایط امنیتی و اقتصادی در افغانستان رو به وخامت است
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۵۷

حسن کاظمی‌قمی در حاشیه هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد در جمع خبرنگاران، گفت: اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی امروز با هدف کمک در برون‌رفت از بحران انسانی، اقتصادی و معیشتی مردم افغانستان در حال برگزاری است و روند تحولات در افغانستان را نشان می‌دهد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان افزود: متأسفانه بدلیل مداخلات خارجی، نقش جنگ‌های نیابتی با حمایت رژیم آمریکا در افغانستان، شرایط امنیتی، اقتصادی و معیشتی افغانستان رو به وخامت است، چنین فضایی باعث خواهد شد، سیر مهاجرت مردم افغانستان به کشور‌های همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی تأکید کرد: جامعه جهانی و کشور‌های اسلامی منطقه نسبت به روند تحولات افغانستان واکنش نشان می‌دهند و به دنبال افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور هستند، تا بخشی از مشکلات مردم افغانستان را التیام دهند.

 

var player = videojs('player_771503_3383015',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3383015',{},function (data) {}); }));
آغاز سخنرانی وزیر امور خارجه در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی 
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۵۱
سخنرانی حسین امیرعبداللهیان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد آغاز شد.
 
بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی
وزیر امور خارجه سیرالئون در هفته جاری به کشورمان سفر می‌کند
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۸

وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون در حاشیه نشست وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد درخصوص مناسبات دو جانبه رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه سیرالئون در هفته جاری به کشورمان سفر می کند.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

دیدار وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۷

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه نشست وزاری امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار در خصوص تحولات منطقه رایزنی شد و مولود چاووش اوغلو با ابلاغ سلام اردوغان رئیس جمهور این کشور به مقامات و مسئولان ایرانی، روابط دو کشور را دوستانه و ممتاز بیان کرد.

گفتگو در خصوص سفر آتی اردوغان به تهران از جمله دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو بود.

قدردانی هیئت صلیب سرخ از نقش سازنده ایران در حمایت و کمک به مردم افعانستان
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۵

هیئت اعزامی صلیب سرخ جهانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد در دیدار با حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان گزارشی از کمک رسانی صلیب سرخ به مردم افعانستان ارائه کرد.

بر اساس اعلام صلیب سرخ این نهاد ١٢ پایگاه کمک رسانی در سراسر افغانستان ایجاد کرده و حدود ١٨۵٠ نفر شامل نیروهای بومی و خارجی در عملیات کمک رسانی ایفای نقش دارند.

هیئت صلیب سرخ در این دیدار از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت و کمک به مردم افعانستان قدردانی کرد.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

بررسی آخرین تحولات مربوط به همکاری ایران و آذربایجان در دیدار وزاری خارجه دو کشور
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۲۹

حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه نشست وزاری امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین از روند رو به رشد روابط ابراز خرسندی کردند و همچنین آخرین تحولات مربوط به همکاری‌های دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار دعوت از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به باکو را تجدید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور ضمن ابراز رضایت از دیدار رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در عشق‌آباد، سلام رؤسای جمهور دو کشور به طرف مقابل را ابلاغ کردند.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

ضرورت حل مشکلات جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۲۶

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با «حسین ابراهیم طا‌ها» دبیر کل جدید سازمان همکاری اسلامی، در حاشیه نشست وزاری امورخارجه این سازمان در اسلام‌آباد با تبریک انتصاب وی به این سمت بر نقش OIC و دبیر کل این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران‌های موجود در جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تاکید کرد.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

 

عکس یادگاری شرکت‌کنندگان در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۰۲

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

دیدار و گفت‌وگوی وزیر امور خارجه کشورمان با نخست‌وزیر جمهوری اسلامی پاکستان
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۲:۵۹

وزیر امور خارجه کشورمان با عمران خان نخست‌وزیر جمهوری اسلامی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در حاشیه نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۲:۵۳

حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن در این دیدار درخصوص مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه و موضوعات فلسطین، افغانستان و گفت‌وگوهای وین تبادل‌نظر کردند.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

حضور هئیت ایرانی در اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۲:۰۵
هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد با حضور هیئت ایرانی در حال برگزاری است.
 
var player = videojs('player_888340_3382689',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3382689',{},function (data) {}); }));
حضور وزیر امور خارجه در محل برگزاری هفدهمین نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۰:۳۲

حسین امیر‌عبداللهیان و هیئت همراه در محل برگزاری هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان حاضر شدند.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

 

آغاز رسمی هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور هئیت ایرانی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۰:۲۱

هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور هئیت ایرانی آغاز شد.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

وزیر خارجه پاکستان: فاجعه انسانی در افغانستان به راه‌حل جهانی نیاز دارد
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۹:۵۱

شاه محمود قریشی با حضور در جمع خبرنگاران ایرانی در خصوص اهداف هفدهمین اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت: هدف این کنفرانس این است که توجه دنیا را به شرایط اقتصادی و فاجعه انسانی  در افغانستان که به کمک نیاز دارند جلب کند.

استقبال وزیر خارجه پاکستان از امیرعبداللهیان
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۹:۳۹

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال همتای پاکستانی خود وارد محل برگزاری هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی شد.

 

بررسی آخرین تحولات افغانستان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

استقبال وزیر خارجه پاکستان از مدعوین
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۹:۰۰

هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) از  امروز ۲۸ آذر به مدت ۲ روز در اسلام‌آباد تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود.

موضوع این نشست فوق‌العاده، بررسی آخرین تحولات افغانستان و همفکری جهان اسلام برای کمک به استقرار صلح و ثبات در این کشور است.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در حال استقبال از مهمانان هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی است.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه: برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۸:۵۵

حسين اميرعبدالهيان بامداد امشب در بدو سفر به اسلام‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفرش، اظهار داشت: قرار است نشست وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات افغانستان كه بعنوان بحران جدی که در منطقه وجود دارد ، در اسلام آباد برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات پرداختن به تحولات فلسطین در این اجلاس است.

وزير امور خارجه با بيان اينكه جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس مواضعش در خصوص آینده افغانستان را به صراحت اعلام خواهد کرد، افزود: ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم و همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که این هدف مهم محقق شود.

اميرعبدالهيان با تاكيد بر اينكه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کند، افزود: مردم افغانستان در شرایط سختی به سر میبرند و در آستانه سرما نیازمند کمک‌های زیادی هستند که یکی از اهداف اجلاس حمایت از مردم افغانستان در این شرایط سخت خواهد بود.

وزیر امور خارجه: برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم

 

بررسی آخرین تحولات افغانستان در هفدهمین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *