معاون استاندار تهران: ساماندهی معتادین متجاهر اولویت قرارگاه اجتماعی استان است

14:04 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۶۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: ساماندهی و اشتغال معتادین متجاهر در دستورکار قرارگاه خدمات اجتماعی استان قرار دارد؛ از اینرو اقدامات زیادی توسط دستگاه‌های مختلف در این زمینه آغاز شده است.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری از مجتمع شهید زیادیان محل نگهداری و حرفه آموزی معتادین متجاهر بازدید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: موضوع ساماندهی و اشتغال معتادین متجاهر در دستورکار قرارگاه خدمات اجتماعی استان قرار دارد؛ از اینرو اقدامات زیادی توسط دستگاه‌های مختلف در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: مجتمع شهید زیادیان که تحت نظر سپاه پاسداران در حال فعالیت می‌باشد، اقدامات بسیار خوب و علمی در خصوص باز اجتماعی کردن معتادین‌متجاهر را پیگیری می‌کند که می‌تواند به عنوان الگویی مناسب در کشور معرفی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا فرد معتاد از این بیماری رنج آور آزاد شود و به خانواده برگردد، معتاد متجاهر پس از جمع‌آوری می‌بایست طی یک فرایند علمی موفق به ترک اعتیاد شود که هویت یابی، سم زدایی و درمان، بازسازی شخصیتی و روحی تحت نظر روانشناس و روانپزشک، حرفه و مهارت آموزی، بازگرداندن به آغوش خانواده، بازاجتماعی کردن این فرد و بستر سازی برای حضور وی در یک شغل آبرومند و در نهایت نظارت و پیگیری امورات وی از جمله مواردی است که در این فرایند مدنظر قرار گرفته است.

جوهری سپس گفت: همه دستگاه‌های مسئول ذیل قرارگاه خدمات اجتماعی باید وظایف خود جهت ساماندهی معتادان متجاهر را به درستی انجام دهند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *