سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی کبدی، از ادعا تا واقعیت/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورود کنند + سند

10:28 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۲۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
در چند وقت اخیر شایعاتی عجیب مبنی بر اینکه سرپرستی عباس اورسجی در فدراسیون جهانی کبدی واقعیت ندارد منتشر شد و در حال حاضر مشخص نیست این شایعات تا چه حد واقعیت دارد.

-  خرداد سال جاری بود که خبر انتخاب عباس اورسجی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی منتشر شد؛ خبری که این روزها برخی از اهالی کبدی اعتقاد دارند واقعیت نداشته و اورسجی هرگز به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی انتخاب نشده است.

در چند وقت اخیر شایعات در این خصوص به حدی بالا گرفت که اورسجی در گفت وگو با میزان، به این شایعات واکنش نشان داد و حتی صورتجلسه‌های مربوط به انتخابش به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی را در اختیار قرار داد. 

 

واکنش اورسجی به شایعات درباره سرپرستی فدراسیون جهانی کبدی + سند

واکنش اورسجی به شایعات درباره سرپرستی فدراسیون جهانی کبدی + سند

اورسجی به میزان گفت: بعد از فوت رئیس فدراسیون جهانی کبدی، جلسه‌ای به صورت وبینار و با حضور ۷ نایب رئیس این فدراسیون که یکی از آنها من بودم برگزار شد و هر ۶ نایب رئیس دیگر فدراسیون جهانی، من را تا زمان انتخابات این فدراسیون به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب کردند.

وی همچین در مورد اینکه دلیل انتشار این شایعات چیست، عنوان کرد: با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون کبدی نزدیک است برخی تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن و حتی تخریب به اهداف خود برسند. همین افراد با دبیرکل آسیا تماس گرفتند و عنوان کردند مشخص نیست اورسجی بتواند دوباره رئیس فدراسیون کبدی ایران شود و به همین خاطر انتخابات فدراسیون جهانی به تعویق افتاد.

از طرفی کسانی که مدعی هستند سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی واقعیت ندارد اعتقاد دارند در سربرگ صورتجلسه‌ای که اورسجی آن را سند تایید سرپرستی‌اش در فدراسیون جهانی تلقی می‌کند نام فدراسیون کبدی آسیا آمده و این سربرگ متعلق به فدراسیون جهانی کبدی نیست.

سعید مقدم، عضو هیئت رئیسه فدراسیون کبدی و کاندیدای ریاست این فدراسیون در خصوص اینکه آیا از سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی اطلاعاتی دارد یا خیر، گفت: اورسجی فرد باهوشی است. پس از فوت رئیس فدراسیون جهانی اورسجی با کمک گرفتن از محمد سرور پاکستانی صورتجلسه‌ای را تنظیم کرد مبنی بر اینکه سرپرست فدراسیون جهانی است. دلیل این موضوع هم این بود که با استناد به این صورتجلسه، بتوانند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را مجاب کنند تا برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون کبدی ایران باقی بماند.

وی افزود: به نظر من صورتجلسه‌ای که منتشر شده فتوشاپ است و واقعیت ندارد. با مسئول کمیته فنی فدراسیون کبدی آسیا و همین طور با پسر گلوت صحبت کردیم تا مشخص شود سرپرستی اورسجی واقعیت دارد یا خیر که آنها عنوان کردند از اورسجی شکایت خواهند کرد؛ چون سرپرستی وی واقعیت ندارد. 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کبدی آسیا در پایان گفت: ادعای سرپرستی فدراسیون جهانی بازی با افکار عمومی است. اگر واقعا این سمت به اورسجی داده شده وی ابلاغ رسمی که از دبیرکل فدراسیون جهانی دریافت کرده را نشان دهد.

خبر سرپرستی اورسجی در فدراسیون کبدی در سایت رسمی وزارت ورزش و جوانان هم منتشر شد. در خبری که وزارت ورزش و جوانان در 22 خرداد سال جاری منتشر کرده آمده:

اساسنامه فدراسیون جهانی کبدی به این صورت است که هر کدام از قاره ها یک نایب رئیس جهانی دارند و این تعداد به همراه دبیرکل فدراسیون جهانی برای انتخاب سرپرست جهانی اقدام به رای گیری نمودند که تمامی اعضا رای به سرپرستی عباس اورسجی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی دادند. حکم سرپرستی ریاست فدراسیون جهانی کبدی توسط دکتر یونگ دبیرکل فدراسیون جهانی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان ارسال شد.

سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی کبدی، از ادعا تا واقعیت/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورود کنند + سند//////////نرودددددددددد

اینکه وزارت ورزش در خبر رسمی خود به این موضوع اشاره کزده که حکم سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی کبدی که به این وزارتخانه ارسال شده می‌تواند شائبه‌ها را تا حدود زیادی از بین ببرد؛ اما منتقدان اورسجی از وزارت ورزش خواهان انتشار این حکم هستند.

مجید بهرامی، دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون کبدی هم در گفت‌وگویی به مواردی اشاره کرده که حایز اهمیت است. وی گفت: اورسجی با اتکا به چند امضا و تنظیم یک صورتجلسه خودش را به عنوان سرپرست جهانی فدراسیون کبدی مطرح کرده که این مسئله مورد قبول جوامع کبدی نیست. طی مذاکره ای که با محمد سرور دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا داشتم، برای معرفی سرپرست فدراسیون جهانی کبدی ابتدا طی جلسه ۱۹ نفر اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی باید ذیل صورتجلسه را امضا کنند. سپس دبیرکل فدراسیون جهانی ابلاغ فرد منتخب را صادر کند. وی صورتجلسه ای ارائه کرده که سربرگ آن متعلق به فدراسیون کبدی آسیا است و با اتکا به آن مدعی سرپرستی فدراسیون جهانی شده است. از اوایل امسال که وی مدعی این سمت شده تاکنون هیچ نامه‌ای را با عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی امضا نکرده است و همه را فریب داده است.

اینکه اورسجی واقعا به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب شده یا خیر معمایی است که فقط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کلید حل آن را در اختیار دارند. چرا که در خبر سایت وزارت ورزش آمده که حکم سرپرستی اورسجی برای این وزارتخانه و همینطور کمیته ملی المپیک ارسال شده است و اگر این حکم در اختیار این دو نهاد ورزشی است باید حداقل برای روشنگری و از بین بردن شائبه‌ها تصویر آن را منتشر کنند. در غیر این صورت این سوال مطرح می‌شود که اورسیج بر چه اساسی خود را سرپرست فدراسیون جهانی کبدی معرفی کرده است.

سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی کبدی، تنها حاشیه‌ای نبود که وی در ۴ سال گذشته با آن درگیر بود. در این دوره برخی انتصابات فامیلی در فدراسیون کبدی وجود داشت که تا روز آخر ریاست اورسجی هم این رویه ادامه داشت؛ رویه‌ای که انتقاد‌های زیادی به آن شد؛ اما اورسجی در پاسخ به این هجمه‌ها عنوان کرد که اگر بخواهد همسرش را از فدراسیون کبدی اخراج کند باید سنوات ۱۰۰ میلیون تومانی به او پرداخت کند.

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *