مقام آمریکایی: دولت بایدن به قرارداد فروش اف-۳۵ به امارات متعهد است

22:24 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۸۵۸
یک مسؤول آمریکایی اعلام کرده است که دولت بایدن متعهد به قرارداد فروش اف-۳۵ به امارات است.

- یک مسؤول آمریکایی از تعهد دولت بایدن نسبت به قرارداد فروش اف-۳۵ به امارات خبر داد و در این خصوص به شبکه الحره گفت: این بعد از انتشار گزارش‌هایی است که اشاره کرده بودند امارات احتمالا از قرارداد مذکور صرف نظر کند.

این سخنگو همچنین تاکید کرد: همانطور که اخیرا در نمایشگاه هوایی دبی تاکید کردیم دولت بایدن - هریس به فروش‌های پیشنهادی اف-۳۵ و ام کیو-۹ بی و دیگر تجهیزات متعهد است و به رایزنی‌ها برای تضمین اینکه تفاهم متقابل و مشخصی درباره تعهدات و تدابیر امارات قبل، در جریان یا بعد از تحویل تسلیحات وجود داشته باشد، ادامه می‌دهد. امیدوارم که تمامی مسائل پیچیده حل شوند.

وی ضمن اشاره به مذاکراتی که به زودی میان دو کشور صورت خواهد پذیرفت، گفت: امیدواریم مذاکرات نظامی مشترک میان آمریکا و امارات اجرا شود.

این مسؤول توضیح داد: شروط فنی و محدودیت‌ها در فرایند و تحلیل وظایف و فواید منجر شد قرارداد خرید این جنگنده‌های آمریکایی مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد.  آمریکا همچنان واردکننده ترجیحی برای نیاز‌های دفاعی پیشرفته است و بررسی مجدد درباره این جنگنده‌ها احتمالا در آینده انجام شود.

گفتنی است که رویترز به نقل از منبع اماراتی اعلام کرده بود که ابوظبی به واشنگتن اطلاع‌داده رایزنی‌ها بابت خرید اف-۳۵ ها را متوقف خواهد کرد.

قرار است هیئت عالی‌رتبه امارات فردا چهارشنبه به واشنگتن سفر کند و دو روز آنجا باشد.


برچسب ها: جنگنده امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *