سرلشکر باقری: حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه موجب گسترش ناامنی می‌شود

11:11 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۳۷۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه را موجب گسترش ناامنی دانست و گفت: کشور‌های منطقه با همکاری هم توانایی برقراری امنیت را دارند.
- بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» صبح امروز (دوشنبه) در دیدار سرتیپ ستاد «عبدالعزیز بن عبدالله المنذری» معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح سلطنت عمان و هیأت همراه، با اشاره به روابط دیرینه دو کشور اظهار داشت: سیاست دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه روابط با کشور عمان است که این سیاستی تغییرناپذیر محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: کشور عمان در همه اتفاقات منطقه‌ای و در ارتباطات و تعاملات، تاکنون نقش مناسبی در میانجی‌گری و آرام‌سازی شرایط در هماهنگی با جمهوری اسلامی ایفا کرده که این روند قابل قدردانی است.

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت دریایی، دریای عمان، تنگه هرمز، دریای عربی و همچنین مسئله یمن و سایر اتفاقات منطقه‌ای هماهنگی‌های خوبی بین دو کشور ایران و عمان برقرار است که باید روز به روز توسعه یابد.

سرلشکر باقری ادامه داد: در مسأله ارتباطات دو نیروی مسلح، کمیسیون دوستی بین دو کشور تشکیل شده که می‌تواند بستر مناسبی در راستای افزایش همکاری‌ها باشد و برگزاری شانزدهمین دوره از این سفر‌ها بیانگر عمق روابط دو کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام این دیدارها، روابط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با کشور عمان گسترش روزافزون داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در شرایطی که دوره طولانی‌مدتی تحت تحریم قرار داشته‌اند در زمینه‌های گوناگون نظامی، یک نیروی مستقل و خود اتکا محسوب می‌شوند.

سردار باقری افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند تا در حوزه‌های آموزشی، صنعت دفاعی، بهداشت و درمان و مهندسی با کشور عمان همکاری داشته باشند و همچنین تجربیات خود را در نبرد‌های گوناگون با تروریسم در اختیار نیرو‌های مسلح عمان قرار دهند.

وی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، فعال هستند و آمادگی دارند که در حوزه ساخت پروژه‌های گوناگون در کشور عمان نیز مسئولیت بپذیرند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سیاست تنش‌زدایی در سطح منطقه گفت: در بخش مسائل منطقه‌ای، ما دیدار‌هایی با مقامات کشور‌های امارات و عربستان داشته‌ایم و تا حدودی سوءتفاهم‌ها نیز برطرف شده است؛ همچنین روابط خوبی با قطر و کویت داریم.

سرلشکر باقری اضافه کرد: البته با کشور بحرین هنوز ارتباط چندانی برقرار نشده است که کشور عمان قطعاً در این زمینه هم می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی آمادگی کامل دارد تا با روی کار آمدن دولت جدید، روابط خود را با همسایگان توسعه دهد و سوءتفاهم را مرتفع کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امیدواریم کشور‌های اسلامی روابط برادرانه و دوستانه‌ای داشته باشند و اختلافات قبلی موجب سوءاستفاده بیگانگان نشود.

سردار باقری با اشاره به آثار مخرب حضور بیگانگان در منطقه عنوان کرد: ما معتقدیم که کشور‌های منطقه با همکاری هم توانایی کاملی برای برقراری امنیت و دفاع از منافع خود را دارند و حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه موجب گسترش ناامنی می‌شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تنها راه باقی ماندن در منطقه را در ایجاد اختلاف و توطئه‌افکنی بین کشور‌های منطقه می‌دانند و در این رابطه با ایران‌هراسی و ایجاد وهم تهدید از سوی ایران، در راستای منافع خود گام برمی‌دارند؛ بدین ترتیب اختلافات را افزایش داده و سلاح می‌فروشند و در حقیقت کمکی به امنیت منطقه نمی‌کنند؛ این‌ها اگر کنار گذاشته شوند، ما با همکاری و تعامل همسایگان، قادر به برقراری امنیت منطقه هستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: نکته تعجب برانگیز برقراری ارتباط برخی کشور‌های جنوب خلیج فارس با رژیم صهیونیستی است؛ دشمنی رژیم صهیونیستی با جهان اسلام و مسلمانان منطقه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و برقراری این ارتباط، با اصرار آمریکا و توطئه‌افکنی‌هایی که می‌کنند، قطعاً آینده نابسامانی را برای منطقه در پی خواهد داشت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *