لاریجانی به کمیسیون ویژه بررسی برجام می‌رود

8:58 - 28 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۹۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان- در پی ارسال نامه زاکانی به روسای قوای سه گانه، رئیس مجلس شورای اسلامی، این هفته مهمان کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس خواهد بود.
لاریجانی به کمیسیون ویژه بررسی برجام می‌رودبه گزارش خبرنگار پارلمانی میزان، طی هفته‌های اخیر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق از جمله سعید جلیلی، علی باقری و فریدون عباسی و تیم مذاکره‌کننده کنونی از جمله محمدجواد ظریف و عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی برای ارائه گزارش از تاریخچه و روند برنامه هسته‌ای کشور مهمان کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس بودند.

همچنین، تیم اقتصادی دولت، وزراء دفاع، اطلاعات و شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی نیز از جمله مهمانان این کمیسیون بودند که برای تسریع روند بررسی مفاد برجام با اعضای این کمیسیون همکاری داشتند.

در هفته گذشته زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام بعد از اعلام خبر سخنگوی این کمیسیون مبنی بر اتمام حضور مهمانان کمیسیون ویژه در این هفته، از ارسال نامه به روسای سه قوه برای حضور در این کمیسیون خبر داد.


هم‌اکنون خبرها حاکی بر آن است که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اوایل هفته جاری به عنوان دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی و رئیس مجلس در این کمیسیون حضور خواهد داشت.

بنا بر این گزارش رایزنی اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور برای حضور در یکی از جلسات بررسی برجام کمیسیون ویژه ادامه دارد.

لازم به ذکر است بر اساس آنچه سخنگوی این کمیسیون اعلام کرده است اعضای کمیسیون ویژه از ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برای حضور در جلسات بررسی برجام  دعوت بعمل آورده بودند اما وی تمایلی به حضور در کمیسیون برجام نداشته و به همین دلیل حضور وی در کمیسیون کلاً منتفی شده است.

همچنین، اعضای کمیسیون تمایل خود را برای حضور آمانو در جلسات این کمیسیون اعلام کرده بودند که تاکنون پاسخی مبنی بر حضور یا عدم حضور دبیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به کمیسیون برجام واصل نشده است.

گفتنی است اعضای این کمیسیون در هفته جاری به بررسی برجام از ابعاد حقوق بین‌الملل با حضور اساتید دانشگاه‌ها می پردازند، ضمن اینکه کمیسیون ویژه دو گزارش را به مجلس ارائه می‌کند که یکی از گزارش‌ها مربوط به مستندسازی کامل جلسات کمیسیون و پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در این کمیسیون بوده و دیگری مربوط به گزارش ارائه شده به صحن علنی مجلس است که این گزارش مختصر بوده  و در آن جمع‌بندی کمیسیون و پیشنهادات آورده خواهدشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *