استقبال وزارت امور خارجه از گفتمان دیپلماسی قضایی

17:37 - 08 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۹۳۱
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یکی از ابعادی که همواره در فرآیند‌های دیپلماتیک پیگیری شده مراودات قضایی و استفاده از این ظرفیت در تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور و فرآیند‌های قضایی در ایران و کشور‌های دیگر بوده است.
سعید خطیب زاده امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤال میزان درباره گفتمان اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر دیپلماسی قضائی و اقدامات وزارت امور خارجه برای تسهیل آن، گفت: یکی از ابعادی که همواره در فرآیندهای دیپلماتیک پیگیری شده، مراودات قضایی و استفاده از این ظرفیت در تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور و همچنین در تسهیل فرآیندهای قضایی در ایران و کشورهای دیگر بوده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در مورد حقوق ایرانیان مقیم خارج و تسهیل فرایندهای قضائی در ایران و آن کشورها و مراودات ما در سطوح قضائی با کشورها یا در چارچوب موافقت‌های قضائی و تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور امضاشده و یا با برخی از کشورها با اولویت‌هایی که قوه قضائیه اعلام کرده این گفت‌وگوها در حال پیگیری است.
 
خطیب زاده ادامه داد: هر میزان که جلو برویم و این موضوعات نهایی شود، دستگاه دیپلماسی از آن استقبال می‌کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جای خرسندی است که معاون بین‌الملل قوه قضائیه از دیپلمات‌های ارشد ایران است که این موضوع ظرفیت جدیدی را برای همکاری بیشتر وزارت امور خارجه با قوه قضائیه ایجاد می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *