ساخت زیردریایی سنگین بعثت آغاز می‌شود/ ارتش در اجلاس فرماندهان حاشیه اقیانوس هند شرکت می‌کند

10:05 - 06 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۱۶۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مقتدرانه معادلات دشمن را بر هم زدیم گفت: ساخت محصولات دفاعی در نیرو‌ی دریایی ارتش متناسب با تهدیدات تولید و به روز می‌شود.
- امیر دریادار شهرام ایرانی امروز در یک نشست خبری که به مناسبت هفتم آذر ماه سالروز بزرگداشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش و ناوچه پیکان، گفت: هفتم آذر بیانگر رشادت و از خودگذشتگی‌های سربازان دریادل و ولایتمدار این نیروست.
 
وی با بیان اینکه عملیات مروارید، نگینی درخشان در تاریخ نیروی دریایی است، گفت: شرکت در اجلاس فرماندهان حاشیه اقیانوس هند را در برنامه داریم و مقتدرانه معادلات دشمن را بر هم زدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این نیرو مأموریت خود را که همانا برقراری امنیت خطوط مواصلاتی، اسکورت شناور‌های تجاری و نفتکش در عمق اقیانوس‌هاست همچنان در دستور کار دارد.
 
ایرانی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در عمق اقیانوس هند و دریای اطلس مشغول انجام مأموریت است گفت: در پی این موضوع نه تنها امنیت برای کشتیرانی ایران برقرار است بلکه به علت حضور مقتدرانه نیروی دریایی امنیت برای همه برقرار شده است.
 
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: ساخت محصولات دفاعی در نیرو‌های ارتش دریایی ارتش جمهوری اسلامی متناسب با تهدیدات تولید و به روز می‌شود.
 
وی تأکید کرد: هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست شاهرگ اقتصادی دشمن در دفاع مقدس را با اقتدار قطع کند، صحنه مسیر جنگ و مقابله و مبارزه را تغییر دهد و همین امر باعث ایجاد روحیه در بین همه رزمندگان اسلام شده است.

ایرانی هفتم آذر را نماد مقدس از کسانی دانست که با انجام سلسله مراتب عملیاتی سخت در چند مرحله به نقطه‌ای رسیدند که عملیات غرورآفرین «مروارید» را به اجرا در بیاورد و تاکید کرد: امروز بر خود واجب می‌دانیم یادی از این شهدای گلگون کفن کنیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز ارتش افتخار دارد، مأموریتی که در هشت سال دفاع مقدس در صحنه دریا انجام داده، دوباره در دستور کار داشته باشد، اضافه کرد: این مأموریت، چیزی نیست جز برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و اسکورت شناور‌های تجارتی در عمق اقیانوس‌ها است.

وی تأکید کرد: آن روز‌ها از تنگه هرمز تا شمال خلیج فارس عملیات انجام می‌دادیم، اما امروز در عمق اقیانوس هند و دریای سرخ مشغول انجام این عملیات بسیار حیاتی، حساس و مهم هستیم و توانستیم به گونه‌ای عمل کنیم که امنیت برای همه منطقه و جهان برقرار باشد.
 
ایرانی، نیروی دریای ارتش را یک نیروی تجهیزات‌محور، علمی، سیاسی، نظامی و بین‌المللی برشمرد و افزود: بر همین اساس در آینده نزدیک رونمایی‌هایی در حوزه‌های مختلف متناسب با نیاز‌ها و تهدیدات آینده خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همت و تلاش ما این است که از ظرفیت‌های کشور به نحو احسن استفاده کنیم، این ظرفیت امروز در یک واژه زیبا تعریف شده آنهم جوانان ولایتمدار این مرز و بوم است.

وی به روز نگهداشتن آموزش‌ها و ارتقای توان بازدارندگی کشور را از جمله برنامه‌ها و مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش دانست.

ایرانی با اشاره به رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: تجهیزات جدیدی را در صحنه عملیاتی به کار بردیم و به عنوان دست بلند نظام توانستیم توان مقابله را خیلی دورتر ببریم. این افتخار به دست جوانان این کشور است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش برپایی نمایشگاه دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش را یکی دیگر از برنامه‌های این نیرو به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر دانست و تصریح کرد: نیروی دریایی حضور مؤثر در دریا‌ها داشته و توانسته تمامی معادلات دشمنان را برهم بزند به گونه‌ای که اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ارتش دیگر بر کسی پوشیده نیست.

وی تأکید کرد: هر جا که آب هست، می‌تواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران هم باشد، بستگی به تدبیر و فرمانی است که به ما ابلاغ خواهد داد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقای توان دفاعی و به روز رسانی شناور‌ها و تجهیزات سطحی، زیر سطح و هوایی این نیرو را از اصلی‌ترین مأموریت‌های نداجا برشمرد و افزود: ما با قدرت تلاش می‌کنیم وظایفی که برعهده داریم را به بهترین شکل ممکن انجام داده و مدیون شهدا نباشیم.

ایرانی بر بی‌معنا بودن تحریم‌ها برای کشورمان در حوزه دفاعی تأکید کرد و گفت: وقتی کشور ما می‌تواند انواع ناو، زیردریایی و انواع و اقسام تجهیزات دفاعی پیشرفته را تولید کند لذا تحریم هیچ معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم ملزومات اساسی دارویی از شاخه‌های تحریم‌های ظالمانه دشمن در حوزه بهداشت و درمان و ملزومات اساسی مورد نیاز مردم است، تصریح کرد: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته و از روی استیصال و ناتوانی به تحریم داروی مورد نیاز بیماران سرطانی و خاص روی آورده است.
 
ایرانی به مقابله با دزدان دریایی و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش ها به عنوان یکی از اقدامات مهم این نیرو اشاره کرد و گفت: امروز صحنه مقابله با دزدان دریایی، تأمین امنیت دریایی و خطوط تجارت دریایی از دزدی دریایی عبور کرده و به تروریسم دریایی رسیده‌ است، اما نیروی دریایی با اقتدار در این عرصه حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین می‌کند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان توانمندی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات، اظهار داشت: ما انواع تجهیزات را تولید می‌کنیم و کار‌های ساخت زیر دریایی سنگین بعثت شروع خواهد شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *