سایه مرگ ناشی از سرما بر سر مهاجران مستقر در مرزهای اروپا

12:32 - 01 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۰۰۸
سرمای هوا شرایط بسیاری بحرانی را برای مهاجران در مرز‌های لهستان ایجاد کرده و آن‌ها را در شرایط مرگباری قرار داده است.

طی هفته‌های اخیر و با بالا گرفتن تنش‌ها میان بلاروس و لهستان، مرز‌های مشترک ۲ کشور، شاهد موج گسترده مهاجران و پناهجویان است.

هزاران مهاجر در مرز‌های لهستان تجمع کرده و خواستار ورود به خاک اتحادیه اروپا هستند، اما نیرو‌های مرزی لهستان از ورود آن‌ها جلوگیری کرده و اقدامات خشونت باری مانند استفاده از گاز اشک آور را علیه آن‌ها به کار گرفته‎اند.

گزارش‌ها نشان می‎دهند که طی هفته‌های اخیر حدود ۱۰ نفر از مهاجران و پناهجویان در مرز‌های شرقی اتحادیه اروپا جان باخته‎اند.

پایگاه «ان پی آر»، در گزارشی نوشت «مهاجران در مرز‌های لهستان در آستانه مرگ بر اثر سرما قرار دارند.»

یک کارشناس «مرکز لهستانی برای کمک‌های بین المللی»، می‌گوید «اکنون می‌خواهیم به بحران جاری در امتداد مرز بین لهستان و بلاروس بپردازیم؛ اینجاست که هزاران مهاجر در تلاش برای ورود به لهستان و اتحادیه اروپا گیر افتاده‎اند. مقام‎های لهستانی اقدامات شدیدتری را برای جلوگیری از ورود مهاجران اتخاذ کرده اند، حتی هفته گذشته از خودروهای آب پاش علیه آن‌ها استفاده کرده‎اند.»

به گفته وی، «دما نزدیک به نقطه انجماد است؛ معمولاً در طول روز گرمتر از ۴۰ درجه فارنهایت نیست؛ دما در طول شب تا نقطه انجماد کاهش می‌یابد و ما انتظار داریم که در هفته آینده برف ببارد.»

این گزارش می‎گوید که قطعاً این وضعیتی نیست که کسی، از جمله مهاجران، بتوانند در فضای باز چادر بزنند.

شرایط به طور فزاینده‌ای سخت است و به طور فزاینده‌ای تهدید کننده زندگی است، زیرا مواردی از مرگ افراد بر اثر هیپوترمی (سرمازدگی) وجود دارد.

هیپوترمی مهم‌ترین دلیل پذیرش مهاجران در بیمارستان‌های طرف لهستان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *