بحران‌های درهم تنیده اروپا در زمینه مهاجرت و کمبود انرژی

0:45 - 27 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۷۰۳
بحران‌های درهم تنیده مهاجرت و انرژی چالشی جدی برای کشور‌های اروپایی رقم زده است.
اروپا در صورت عدم موفقیت در مدیریت بحران‌های انرژی و مهاجرت، شاهد لرزیدن ساکنان قاره سبز مانند هزاران مهاجر گرفتار در جنگل‌های سرد اروپا خواهد بود.
 
به گزارش «نشنال اینترست»، در حالی که اتحادیه اروپا با نزدیک شدن عملیات ساخت خط لوله «نورد استریم ۲» و حل بحران گاز کشور «مولداوی»، چشم انداز پایان مشکلات حوزه انرژی خود را روشن می‌دید، به سرعت دریافت که فعلا شانسی ندارد.
 
اما بحران‌های مهاجرتی در مرز‌های بلاروس و کشور‌های شرق اروپا منجر به تهدید بسته شدن خط لوله «یامال – اروپا» (خط انتقال گاز از بلاروس به لهستان و آلمان) از سوی «الکساندر لوکاشنکو» شد.
 
مدیریت بحران‌های دوگانه مهاجرت و انرژی به چالشی جدی برای اروپا تبدیل شده است که ناکامی در آن می‌تواند سبب احساس سرما توسط اروپایی در خانه‌های خود همزمان با لرزیدن مهاجران در جنگل‌های مرزی کشور‌های اروپایی شود.

۲ هزار مهاجر اکنون در برزخ یخبندان نیرو‌های مسلح کشور‌های اروپایی گرفتار شده‎اند و قادر به ورود به لهستان و بلاروس نیستند.
 
تهدید لهستان به بستن کامل مرز‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس از سوی اتحادیه اروپا، به تهدید به بستن خط لوله گاز از سوی بلاروس منجر شده است.
تنش‌های مهاجرتی میان لهستان و بلاروس موضوع جدیدی نیست و پیشتر در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز رخ داده بود.
 
بلاروس از این بحران دو هدف احتمالی دارد؛ تلافی جویی مخالفت‌ها با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و تحریم‌های اتحادیه اروپا و نیز دریافت پول.
 
راه حل‌های موجود برای رفع بحران مهاجرتی در اروپا که بحران انرژی را نیز به دنبال داشته است نیز برای اتحادیه اروپا چندان مطلوب نیست؛ پرداخت پول به بلاروس بابت مهاجران ورودی از سوی اتحادیه اروپا و تامین مالی دیوار مرزی؛ بنابراین زمستان سرد نارضایتی برای کشور‌های اروپایی گزینه‌ای محتمل‌تر است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *