وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان خواستار تقویت روابط اقتصادی با ایران شد

18:59 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۴۶۹
خبرگزاری میزان - شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان خواستار تقویت روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شد.
به گزارش به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در باکو، مصطفی اف روز چهارشنبه در دیدار مهدی کربسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهاداتی برای تقویت مناسبات اقتصادی فی مابین گفت: ساخت ماشین آلات نفتی با سرمایه گذاری مشترک جزو برنامه های دو کشور است و ما آماده سرمایه گذاری در این حوزه هستیم.

وی که رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران است، همکاری دو کشور در زمینه تولید خودرو را نیز مفید دانست و افزود: همچنین در حوزه دارو سازی آماده ایجاد تسهیلات برای بخش های خصوصی دو کشور هستیم .

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان به ظرفیت های همکاری دو کشور در بخش معادن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم همکاری های فی مابین در این زمینه نیز توسعه یابد.

شاهین مصطفی به توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط برای توسعه روابط بسیار فراهم است.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار به تحولات مثبت اخیر برای توسعه همکاری های دو کشور اشاره و گزارشی در مورد ظرفیت های معدنی ایران ارائه کرد و از آمادگی کشورمان برای سرمایه گذاری مشترک در ایران و جمهوری آذربایجان در اکتشاف و بهره برداری از معادن خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود واعظی وزیر ارتباطات و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور به وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان، بر ضرورت تبادل هیات های کارشناسی برای عملیاتی کردن زمینه های همکاری دو طرف تاکید کرد.

مهدی کرباسیان به تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در بخش صنعت، معدن و فولاد سازی نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم این تجارب را در اختیار برادران آذری قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سفر و مدیر عامل شرکت فولاد سازی باکو استیل دیدار و پیرامون همکاری های بخش خصوصی دو کشور در بخش های فولاد، آهن و تولید شیشه بحث و تبادل نظر کرد.
دیدار با کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان از جمله برنامه این سفر یک روزه مهدی کرباسیان به باکو بود .

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *