رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نایب رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده در مجلس: قانون حمایت از خانواده با دید حل مسئله و مانع زدایی نگاشته شده است

22:32 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۶۴۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با دید حل مسئله و مانع زدایی نگاشته شده تلاش دارد تا در فرصت ۷ ساله‌ای که برای اجرا دارد، خانواده‌ها و زوجینی که علاقمند به ازدواج و فرزند آوری هستند را یاری کند.

_ فاطمه محمد بیگی در گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه بالاخره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بعد از ۱۱ سال طی مسیر امروز در دولت سیزدهم ابلاغ شد، گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی نسبتا جامع و چند وجهی است که با دید حل مسئله و مانع زدایی نگاشته شده و تلاش دارد در طی فرصت ۷ ساله‌ای که برای اجرا دارد، خانواده‌ها و زوجینی که علاقمند به فرزند آوری هستند را یاری کند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۲۰ ماده از این قانون مستقیما مواد اقتصادی است گفت: خیلی از خانواده‌ها علاقمند هستند فرزند سوم و یا بیشتر داشته باشند، اما به دلایل مشکلات اقتصادی و معضلات دیگر نمی‌توانند این خواست درونی خود را تحقق ببخشند لذا بیشترین مواد حمایتی این قانون از فرزند سوم به بعد است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بند الف ماده اول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به منظور هماهنگی، نظارت و اجرای صحیح این قانون، ستاد ملی جمعیت به ریاست رئیس جمهور و با حضور برخی از وزرا و روسای برخی از سازمان‌ها مانند صدا و سیما و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.


حامد برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت نیز در تماس تصویری با این برنامه گفت: این قانون در مجموعذ۱۵۴ ماده و تبصره (۷۳ ماده و ۸۱ تبصره) دارد که بیش از یک چهارم این مواد، مستقیما وزارت بهداشت را خطاب قرار داده و در بیش از یک سوم مواد نیز باز از وزارت بهداشت نام برده شده و در نصف مواد، قانون تکالیفی را برای تمام دستگاه‌ها من جمله وزارت بهداشت تعیین شده است.

وی ادامه داد: مرخصی زایمان، حمایت اقتصادی از زوحین جوان نابارور، حمایت از خانواده، حمایت از کودکان، بیمه شدن بانوان باردار، تامین خوابگاه‌های متاهلین دانشجویی، ساماندهی غربالگری و ... از جمله محور‌های این قانون است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *