رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جعفرپور: کار با داوود میرباقری سراسر تجربه است/ از حضور در «سلمان فارسی» بسیار خوشحالم

9:07 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۰۸۱
یک بازیگر تلویزیون گفت: کار کردن با «داوود میرباقری» و گروه خوبش فرصت ارزشمندی است که در بستر آن به راحتی می‌توان تجربیات و تکنیک‌های کاری و اخلاقی بسیاری را برای طی کردن مسیر موفقیت و ماندگاری در زمینه نقش آفرینی کسب کرد.

محمدجواد جعفرپور، بازیگر جوان عرصه سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان پیرامون حضور در سریال «سلمان فارسی» گفت: از آنجا که با حضور در سریال تاریخی جلال الدین ساخته شهرام اسدی و آرش معیریان در سال ۱۳۹۳نقش آفرینی در آثار تاریخی را با بازی در نقش کودکی مولانا تجربه کردم بنابراین چندان با این سبک آثار ناآشنا نیستم و برای بازی در سریال سلمان فارسی سعی کردم آمادگی‌های مورد نیاز را کسب کنم.

وی افزود: با گذشت دو سال از آغاز تصویربرداری سریال سلمان فارسی به این گروه پیوستم و کل نقشی که در این مجموعه دارم در یک قسمت خلاصه می‌شود و برای نقشم که کاراکتر شاهزاده عرب است و در زندان روزگار سپری می‌کند حدود سه ماه همراه کاروان سلمان بودم و از آنجا که کار تولید این سریال چندین سال ادامه خواهد داشت طبق گفته داوود میرباقری، کارگردان این سریال تاریخی در سال‌های آتی با یک شخصیت دیگر به گروه سلمان فارسی اضافه خواهم شد.

جعفرپور: کار با داوود میرباقری سراسر تجربه است/ از حضور در «سلمان فارسی» بسیار خوشحالم

بازیگر سریال پدرپسری اظهار داشت: بازی در کنار پیشکسوتان عرصه نقش آفرینی برای جوانان تازه وارد به این عرصه می‌تواند نقش بسزایی در کسب تجربه‌های ارزشمند برای آینده کاری آن‌ها داشته باشد و من چنین تجربه‌ای را پیش از این در آثاری، چون فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» در کنار استادعلی نصیریان و یا مجموعه «پدر پسری» در کنار زنده یاد عزت الله مهر آوران تا حدی کسب کردم. هم اکنون نیز حضور در سریال بزرگ سلمان فارسی فرصت خوبی را برایم رقم زد تا بتوانم در کنار بزرگان و پیشکسوتان عرصه هنر و بازیگری مسیری را برای اندوختن تجربیات بیشتر در زمینه نقش آفرینی را کسب کنم.

جعفرپور گفت: طبق اعتقادات بازیگران مختارنامه که در راستای تولید مجموعه مختار به مدت طولانی با کارگردان سلمان فارسی همکاری و تعامل داشتند و این همکاری در کنار او را به نوعی آموزشگاه عنوان می‌کنند می‌توان گفت واقعا کارکردن با داوود میرباقری و البته گروه کاری خوبشان به لحاظ کار هنری، تجربه و تکنینیک سینمایی، مبحث اخلاقی و وجوهات انسانی دانشگاهی ارزشمند در جهت کسب و دریافت مباحث کاری و اخلاقی است که به راحتی می‌توان از آن تلمذ کرد؛ بنابراین دانشگاه بهترین تعبیری است که می‌توان در همکاری با داوودمیرباقری از آن استفاده کرد.

او که پروانه زرین بهترین بازیگر پسر نوجوان برای فیلم «شکارچی شنبه» در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را از آن خود کرده ادامه داد: از آنجا که در سریال «سلمان فارسی» داوودمیرباقری و پسرش حامدمیرباقری بدلیل توجه و تمرکز دقیق و بسیاری که بر روی شخصیت‌ها و پردازش آن‌ها دارند کمک‌های شایانی را به نقش‌آفرینان در جهت خلق شخصیت‌ها ارائه می‌دهند و به طور کل در بازه زمانی‌ای که در پروژه سلمان فارسی حضور داشتم هر آنچه که برای نزدیک شدن به نقش احتیاج داشتم را داوودمیرباقری و پسرش به بهترین شکل برایم تجسم ویادآوری می‌کردند.

جعفرپور افزود: خلاقیت یک بازیگر در راستای نوع و چگونگی پرداخت به شخصیتی که قرار است در کالبد آن به ایفای نقش بپردازد از مولفه‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند به نوبه خود در موفقیت و ماندگاری بازیگر سهم بسزایی داشته باشد. البته فیلمنامه نیز در این میان حائز اهمیت است و حالا اگر فیلمنامه به لحاظ سطح کیفی در درجه بالایی قرارگرفته باشد و بازیگر بتواند به بهترین شکل و براساس خلاقیت‌های خود به کاراکتر دیکته شده در فیلمنامه جان ببخشد و آن را پویا کند قطعا اتفاقات خوبی را برای خود و به تبع آن برای اثر تولید شده به ارمغان خواهد آورد. سریال سلمان از خصایص ارزشمندی به لحاظ فیلمنامه، محتوای ساختاری و نیز نگاه دقیق کارگردانی برخوردار است بنابراین می‌توان از این فرصت بهره جست و با بکارگیری خلاقیت‌های خود شخصیتی ماندگار و موفق را در کارنامه کاری ثبت کرد.

‌این بازیگر خاطرنشان کرد: امیدوارم به جوانان در عرصه آثار نمایشی بهای بیشتری داده شود و فضایی ایجاد شود که علاقمندان به این عرصه بتوانند خود و استعدادهایشان را ثابت کنند و اتفاقات خوبی را در زمینه هنر و تعالی هر چه بیشتر آن رقم بزنند.

 انتهای پیام/



عیسی
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
دوستش دارم
عیسی
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
دوستش دارم
فاطمه
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
بازیگر خوبیه امیدوارم تو زندگیشون و کارهاشون موفق باشن و بدرخشن
فاطمه
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
بازیگر خوبیه امیدوارم تو زندگیشون و کارهاشون موفق باشن و بدرخشن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *