سید حسن نصرالله: پیروز‌های سال‌های گذشته از دستاورد‌های شهدای مقاومت است/ امروز دشمن اسرائیلی، نگران است

18:17 - 20 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۳۴۳
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه پیروز‌های سال‌های گذشته از دستاورد‌های شهدای مقاومت است، تاکید کرد: امروز دشمن اسرائیلی، نگران است.

-سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید که در سالن شهید سید محمد باقر صدر در مدرسه امام مهدی (عج) در منطقه ضاحیه بیروت برگزار شد، به بررسی آخرین تحولات منطقه و لبنان پرداخت و گفت: این روز، بزرگترین ضربه‌ای بود که دشمن صهیونیستی از مقاومت لبنان دریافت کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان به پیشینه روز شهید در لبنان اشاره کرد و آن را بزرگترین ضربه مقاومت به رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: در فرهنگ ما، شهید جایگاه والایی دارد، به شهدا احترام می‌گذاریم که مبتنی بر ایمان ما است، زیرا خداوند سبحان الله تعالی، شهداء را بزرگ شمرده است.

نصرالله گفت: شهید در اسلام از جایگاه ولایی برخوردار است و از این رو حزب الله روز شهید را انتخاب کرد تا روزی برای همه شهدا باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: امروز، سالروز همه شهداست، به همین دلیل هر خانواده شهید در حزب الله این روز را روز شهید خود می‌داند.

وی گفت: امروز مصادف با شهادت «احمد قصیر» شهید لبنانی است که به یک مقر نظامی صهیونیستی حمله کرد که در پی آن، ۱۰۰ افسر و سرباز صهیونیست به هلاکت رسیدند.

نصرالله افزود: ما شهدا را یک ثروت روحی، معنوی و عاطفی برای خود می‌دانیم و به شهدا عشق می‌ورزیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: امیدواریم عملیاتی بزرگ‌تر از آنچه شهید قصیر انجام داد، در آینده صورت گیرد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه شهدا در شکست طرح تروریستی آمریکا در منطقه نقش داشتند و حزب الله در این جنگ پیروز شد، گفت: طی روز‌ها و هفته‌های گذشته خبر‌هایی درباره تماس‌های رؤسا و پادشاهان عرب با بشار اسد منتشر شد.

نصرالله افزود: وزیر خارجه امارات هم به سوریه رفت، این به منزله پذیرش پیروزی سوریه توسط کشور‌های عربی است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اعتراف عربی به شکست پروژه‌ای است که کشور‌های عربی صد‌ها میلیارد دلار هزینه کردند.

وی افزود: این سفر، به منزله اعلام شکست کشور‌های عربی است و از دستاورد‌های این شهدا و خون‌های پاک، جلوگیری از جنگ داخلی لبنان است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه به برکت این خونها، از این جنگ جلوگیری کردیم، افزود: دستاورد خون آنان، جلوگیری از هژمونی کامل آمریکا بر لبنان بود.

نصرالله با بیان اینکه در سخنرانی امروز به دو مسئله مقابله با دشمن اسرائیلی و اختلاف عربستان سعودی با لبنان خواهد پرداخت، اظهار کرد: عنوان امروز اسرائیل، نگرانی است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: رزمایش‌های مکرر اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی نیز نشانگر نگرانی اسرائیل از لبنان است.. این رزمایش‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل از یورش لبنان به مستعمره‌ها در الجلیل واهمه دارد... برای نخستین بار است که از لبنان می‌ترسد که جنگ الجلیل آغاز شود... این جنگ در محاسبات نظامی آنان وجود دارد و به همین دلیل هر ماه و هر فصل، رزمایش برگزار می‌کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: دوستان عربستان در لبنان بگویند آیا ایران هیچگاه برای کمک به جلوگیری از اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲ منت گذاشته است؟

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3334576_936.mp4']

سید حسن نصرالله، با بیان اینکه در دوره «بهار عربی» اسرائیل از دوره محیط امن برای خود سخن می‌گفت، اما امروز نگران است، خاطر نشان کرد: این رزمایش نشان می‌دهد که اسرائیل به قدرت محور مقاومت باور دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که جنگ الجلیل آغاز شود، پیامد‌های بسیاری برای این رژیم دارد. آنان نگران موشک‌های نقطه‌زن مقاومت هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: اسرائیل از یک خمپاره لبنان نمی‌ترسد بلکه می‌ترسد که در جنگ آتی بخشی از شمال فلسطین، اشغال شود و امروز در حال برگزاری رزمایش‌های شهری هستند آن‌ها انتظار این را دارند که مقاومت در جنگ آتی وارد الجلیل می‌شود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه در رژیم صهیونیستی، به قدرت و سخن و عقول راهبردی حزب‌الله و مقاومت اعتماد کامل دارند و بر همین اساس رفتار می‌کنند، گفت: اسرائیل از طریق عادی‌سازی چند کشور عربی تلاش می‌کند نفس بکشد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: هیچ کشوری که با اسرائیل عادی‌سازی کند، نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تأمین کند..
وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از نبرد شمشیر قدس، رژیم صهیونیستی با «نگرانی موجودیتی» روبرو هستند، گفت: آنان نگران افزایش قدرت محور مقاومت هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد:، اما برخی در لبنان، دربار ضعف محور مقاومت سخن می‌گویند و هر چند که آمارها، خلاف این را نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله افزود: به همین دلیل، خشونت روزافزون اسرائیل علیه اسرا، نشان قدرت آنان نیست، بلکه نشانه نگرانی و ترسشان است و این‌ها به خاطر دستاورد‌های شهداست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *