وضعیت بحرانی مهاجران در مرز‌های لهستان و بلاروس

10:28 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۹۲۰
پلیس لهستان با تجهیزات ضد شورش با پناهجویان مستقر در مرزهای این کشور درگیر شده است.

- نزدیک به ۲ هزار نفر، که بسیاری از آن‌ها از شرایط خطرناک در کشور‌های خود فرار کرده‎اند، به طور دسته جمعی به مرز لهستان با بلاروس رسیدند.

این در حالی رخ داده است که اتحادیه اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران مهاجران است.

به گزارش «گاردین»، ۲ روز است که صدایی ضبط شده از بلندگو‌های مرزی لهستان شنیده می‌شود «توجه! توجه! عبور از مرز لهستان فقط در گذرگاه‌های مرزی، قانونی است.»

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


این هشدار به هزاران پناهجویی است که در بلاروس در طرف مقابل سیم خاردار‌های بین ۲ کشور تجمع کرده‎اند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3332391_858.mp4']


پلیس لهستان با تجهیزات ضد شورش با این پناهجویان درگیر شده است.

برخی از جمعیت سعی کردند با عبور از حصار مرزی وارد لهستان شوند.

پلیس برای عقب راندن مهاجران از گاز‌های اشک آور استفاده می‌کند.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


به گفته لهستان، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس عمداً با سازماندهی حرکت مهاجران به مینسک و وعده عبور امن به اتحادیه اروپا در انتقام از تحریم‌هایی که بروکسل علیه وی اعمال کرده است، یک بحران جدید پناهجویان در اروپا را به وجود آورده است.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


نزدیک به ۲۰ هزار پلیس مرزی لهستان، با حمایت نظامی، اکنون در یک نمایش قدرت ناشناخته در این کشور از زمان پایان جنگ سرد مستقر شده‎اند.

var player = videojs('player_251760_3331824',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3331824',{},function (data) {}); }));


تا چند روز پیش، بیشتر مهاجران با خشونت به عقب رانده می‌شدند، اگرچه برخی توانستند از طریق راه‌های پنهانی در جنگل‌های انبوه، خود را به ورشو برسانند.

از زمانی که نیروهای امنیتی بلاروس اسکورت هزاران مهاجر به مرز لهستان را آغاز کردند که در پی آن عبور از مرز دشوارتر شده است.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


هزاران نفر دیگر پیشتر در سراسر منطقه مرزی در گروه‌های بسیار کوچکتر پخش شده بودند.

در جنگل‌های بین ۲ کشور، جایی که دمای هوا در شب به زیر صفر می‌رسد، هزاران خانواده از طرفی با خطر سرما و از طرفی با سرکوب نیرو‌های امنیتی لهستان روبرو هستند.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


کمیسیون اروپا رئیس جمهور بلاروس را متهم کرده است که مهاجران را با وعده دروغین ورود آسان به اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از رویکرد «غیرانسانی» و «گانگستری» جذب کرده است.

 

var player = videojs('player_957420_3331825',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3331825',{},function (data) {}); }));


«لوکاشنکو»، سازماندهی این موضوع را رد کرده است.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، از جمله لهستان، لیتوانی و لتونی شاهد افزایش تعداد افرادی بوده‎اند که در ماه‌های اخیر به طور غیرقانونی از بلاروس به کشورهایشان وارد می‌شوند.

بسیاری از آن‌ها عمدتاً از خاورمیانه و آسیا به سوی اروپا روانه شده‎اند.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا


در همین حال کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس روز سه‌ شنبه در مورد مقابله با مهاجران در مرز بین لهستان و بلاروس گفت وگو کردند.

مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ طرف درباره وضعیت پناهجویان در مرز، جایی که موجی از مهاجران در روز‌های اخیر جمع شده‎اند، تبادل نظر کردند.

 

var player = videojs('player_221664_3331826',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3331826',{},function (data) {}); }));


همچنین «ماتئوش موراویتسکی»، نخست‌ وزیر لهستان، روسیه را به سازماندهی موج بی‌سابقه مهاجرانی که تلاش می‌کنند غیرقانونی از بلاروس وارد لهستان شوند و تهدیدی برای بی‌ثباتی اتحادیه اروپاست، متهم کرد.

 

وضعیت بحرانی بر سر موضوع مهاجران در مرز‌های اروپا

 

کرملین اعلام کرده که وضعیت مهاجران در مرز‌های شرقی اتحادیه اروپا را زیر نظر دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *