خشونت‎های سیستماتیک علیه پناهجویان در مرزهای اروپا

0:45 - 26 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۲۱۹۲
اشپیگل در گزارشی می‎گوید که اعمال خشونت و زور علیه پناهجویان در مرزهای زمینی و دریایی اروپا سیستماتیک است.

- پایگاه آلمانی «اشپیگل»، در گزارشی  نوشت که یونان خشونت علیه پناهجویان را به عنوان یک سیاست در پیش گرفته است.

«اشپیگل»، می‎گوید که اتحادیه اروپا قوانین روشنی را در مورد رفتار با پناهجویان دارد و به آن‌ها این حق را می‌دهد که پس از ورود به خاک کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کنند، اما یونان این حقوق را نقض می‌کند.

این بیانیه توجه را به راهبرد خشونت آمیز و سیاست عقب نشینی سیستماتیک مقام‎های یونان از جمله پلیس، نیرو‌های ویژه و واحد‌های گارد ساحلی جلب کرد.

نخست وزیر یونان زمانی که در حزب سیاسی محافظه‌ کارش یک لیبرال به حساب می‌آمد اکنون و پس از به قدرت رسیدن سیاست‌های مهاجرتی کشورش را به‌طور اساسی تشدید و محدود کرده است.

واحد‌های گارد مرزی یونان حداقل ۲ مهاجر را هنگامی که برای عبور از مرز یونان در فوریه ۲۰۲۰ تلاش می‌کردند، هدف قرار داده و به قتل رساندند.

به نوشته «اشپیگل»، تلاش این ۲ مهاجر برای عبور از مرز توسط نخست وزیر یونان به عنوان «تهاجم» نامیده شد.

همچنین، با وجود انکار دولت یونان که اصرار داشت به قوانین اروپایی و بین‌المللی پایبند است، «اشپیگل»، می‎گوید شواهدی در رد ادعا‌های متقابل یونان در اختیار دارد.

این پایگاه آلمانی در بخش دیگری ضمن اشاره به کاهش چشمگیر تعداد پناهجویان به اروپا، نوشت «تخلفات قانونی مرتکب شده در مرز‌های خارجی اروپا، حوادث مجزا نیستند؛ آن‌ها بخشی از یک سیستم هستند؛ اتحادیه اروپا برای دور نگه داشتن پناهندگان از زور استفاده می‌کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *