نقش کلیسای کاتولیک فرانسه در نهادینه کردن آزار جنسی کودکان

13:38 - 16 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۱۱۷
شماری از اسقف‌های فرانسوی به تازگی اذعان کردند که کلیسای کاتولیک فرانسه مسئول آزار جنسی کودکان است چرا که اجازه نهادینه شدن این موضوع را داده است.

اسقف‌های فرانسوی اذعان کرده‎اند که کلیسای کاتولیک در قبال هزاران مورد کودک آزاری که پرونده آن در ماه اکتبر افشا شد، مسئول است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اریک دو مولن بوفور»، اسقف اعظم «رمس» (Reims) و رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه (CEF)، می‌گوید «کلیسا به دلیل اجازه دادن برای نهادینه شدن آزار جنسی کودکان، در این زمینه مسئول است.»

اکنون برخی از بازماندگان می گویند که هنوز منتظر جزئیات غرامت و اصلاح جامع کلیسای کاتولیک فرانسه، پس از افشای هزاران پرونده آزار جنسی کودکان از سوی کشیش‎های فرانسوی، هستند.

برخی از قربانیان برای پیوستن به این جلسه دعوت شدند اما بسیاری از آن‌ها نپذیرفتند و تصمیم برای تبدیل شدن «رسوایی آزار جنسی» به عنوان یکی از چندین موضوع (به جای تنها موضوع در دستور کار نشست) محکوم کردند.

این اظهارات رئیس اسقف‌های فرانسه در جریان نشست سالانه کنفرانس اسقف‌های فرانسه بیان شده است.

۱۲۰ اسقف از سراسر فرانسه در این نشست یک هفته‌ای موضوع خشونت و تجاوز جنسی علیه کودکان در کلیسا پرداختند.

پیش از این قربانیان آزار‌های جنسی در کلیسای کاتولیک، از اسقف‌ها خواستار اعتراف به این امر شده بودند که فراتر از جرم عاملان آزار جنسی، خود کلیسا به عنوان یک نهاد در این موضوع مقصر است.

روز شنبه و یک روز پس از آنکه اسقف های فرانسه مسئولیت کلیسا را در پرونده آزار جنسی کودکاان پذیرفتند، تعدادی از اسقف‎ها در این کشور به نشانه ندامت، در مقابل کلیسایی در شهر «لورد» زانو زدند.

اظهارات اسقف اعظم فرانسه در حالی مطرح می‌شود که پیشتر گزارش سوء استفاده جنسی از ۲۱۶ هزار کودک در کلیسای فرانسه طی ۷۰ سال، افشا شده بود.

ماه اکتبر، یک کمیسیون مستقل که سوء استفاده جنسی در کلیسا را بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ بررسی می‌کرد، این امر را پدیده‌ای بزرگ خواند که برای دهه‌ها با پرده‌ای از سکوت مخفی مانده بود.

این گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای نشان می‌دهد که بیشتر قربانیان، پسران پیش از دوره نوجوانی با زمینه‌های مختلف اجتماعی هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *