کریمی: باخت به گردن من است / نمره بازیکنان‌م از پنج، ۶ دهم بود

19:09 - 14 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۶۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم تراکتور تبریز گفت: هر تیمی مثل ما بازی کند همین مجازات در انتظارش خواهد بود.
- فیروز کریمی، سرمربی تیم تراکتور تبریز در نشست خبری پایان بازی تیمش مقابل پیکان تهران صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.
* پیش‌بینی یک بازی نزدیک را می‌کردیم، چون تیم پیکان خیلی دونده است. بازیکنان پیکان نیمه اول بی امان با دوندگی خودشان، بچه‌های ما را به دویدن وادار کردند.
 
* بازیکنانم پا به پای پیکانی‌ها دویدند، ولی توانستیم سوار بازی باشیم. دقیقا مثل گلی که زدیم یک موقعیت دیگر هم داشتیم.
 
* زمانی که حریف شروع به «بکش بکش» کرد، قبل از اینکه هادی محمدی را به قلب دفاع بیاوریم، گفتم خدا کند اتفاقی نیفتد و بعدش مطمئناً اتفاقی نخواهد افتاد آن هم در روزی که اخباری خیلی متزلزل بود و اصلا تمرکز نداشت.
 
* اخباری حاکم مطلق محوطه جریمه است، ولی امروز تمرکز لازم را نداشت، همین موضوع هم اعتماد به نفس دفاع ما را گرفت. دفاع وسط ما چند بار به سینه دروازه‌بان رفت و حتی یکی از آن‌ها کم مانده بود گل شود.
 
* امروز بچه‌های ما خوب نبودند. تیم ما متکی به خط هافبک و خط هافبک هم به سامان نریمان جهان متکی است، امروز که این بازیکن در حد زیر صفر بود، کار تیم زمین ماند. نمره سامان نریمان جهان را از ۵، صفر می‌دهم.
 
* سامان علاوه بر اینکه خودش نتوانست کار خودش را نجام دهد عاملی بود برای تضعیف تیم. همیشه او برای ما خوب بازی کرده و ما تیم را براساس توانایی سامان و اتکا به محمدرضا اخباری بسته‌ایم. وقتی این دو نفر روز بدی را داشتند ما از بقیه انتظاری نداشتیم.
 
* با جمع‌بندی که کردیم، نمره بازیکنان‌مان از پنج، ۶ دهم بود. خودشان هم می‌دانند که ما دقیق بررسی می‌کنیم. نمره بازیکنان ما کمی بیشتر از نیم درصد بود. مثلا دروازه‌بان پیکان امروز نمره ۲.۵ گرفت.
 
* از ثانیه یک اخباری تمرکز نداشت و ضربه‌هایش همه به سمت ما بود. سامان هم از یک پاس ساده عاجز بود. تکیه گاه ما اصلا مناسب نبود. به نظرم هر تیمی مثل ما بازی کند همین مجازات در انتظارش خواهد بود.
* تراکتور تیم بزرگی است و همه جلوی ما انگیزه دارند. تراکتور سال‌هاست که یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات آسیایی است. ما هم این فکر را کرده‌ایم که در آینده همه این تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس این انگیزه را دارند.
 
* بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن مثل ما نبود. آن‌ها یک ثانیه مقابل ما از انجام وظایف‌شان قصور نکردند. استقلال در یک بازی نزدیک مقابل ما پیروز شد. شما بازی این تیم مقابل نساجی را خواهید دید. بازیکنان استقلال مقابل ما انگیزه داشتند.
 
* موضوع اول همین انگیزه است و موضوع دوم این است که موجودی ما در خط حمله ۵۰ درصد است. دو سه موقعیت ما پشت سر هم وارد گل نشد، هر کدام از این موقعیت‌ها نصیب عباس‌زاده شود قطعا گل می‌شود. عباس‌زاده در محوطه یک تمام کننده تمام عیار است.
 
* در خط هافبک هم بازیکن رابط نداشتیم. شاهین ثاقبی این ارتباط را برقرار می‌کند. کار او را بهزاد سلامی سخت انجام می‌دهد. این بازیکن هم امروز نتوانست این وظیفه را انجام دهد. کمی دست‌مان از این بابت بسته بود.
 
* بازیکنان خط هافبک ما اجازه تعویض اخباری را گرفتند، شکی نیست که امروز روز بد او بود، ولی ما برای اینکه گل‌های خورده را جبران کنیم، باید از خط جلو تعویض می‌کردیم.
 
* گرم کردن ناصر سالاری دو سه مطلب داشت، هم اینکه حواس اخباری جمع شود و بداند در بازی‌های بعد حتماً از سالاری استفاده خواهیم کرد.
 
* گناه و باخت به گردن من است و به گردن هیچ‌کس نمی‌اندازم، ولی گل‌های غیر قابل باور و نشدنی خوردیم.
 
* وقتی خواستیم تعویض کنیم دیدیم نیاز به بازیکنی داریم که خوب سانتر کند. در کل امروز روز خوب بچه‌ها نبود و باید بنشینیم و طرح و برنامه بریزیم. پیکان هم بیشتر از ما استراحت کرده بود، بازی لعنتی هفته قبل دو بازیکن ما را گرفت.
 
* در هفته‌ای که یک بازی اضافه کردیم دو بازیکن‌مان را هم از دست دادیم. مبارک‌شان باشد. مقصر خودمان هستیم.
 
* همین الان هم اعتقاد دارم بازی با استقلال خوب بود. چطور اعتقاد دارند ما در تهران باید ۱۰ گل به استقلال بزنیم؟ امروز، اما ما در نیم ساعت آخر بازی مثل اوایل مسابقه به بازی مسلط نبودیم. خیلی «بکش بکش» راه نینداختیم و سعی کردیم فضا‌ها را باز کنیم.
 
* بدانید این باخت اول ما نبوده و باخت آخر ما هم نخواهد بود. ما روز‌های شیرین داریم، اما باید کاری کنیم همه لذت ببرند و روی روز‌های بدمان خط بکشیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *