غرب با یک چشم برای مهاجران اشک می‌ریزد و با چشم دیگر آن‌ها را می‌کشد

9:03 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۱۳۰
خبرگزاری میزان-رئیس جمهور سوریه با اشاره به وضعیت کنونی پناهجویان کشورهای سوریه و عراق در مرزهای اروپا گفت: غرب بایک چشم برای مهاجران اشک می ریزد و با چشم دیگر آنان را هدف با سلاح هدف قرار داده و کشتار می کند.
غرب با یک چشم برای مهاجران اشک می‌ریزد و با چشم دیگر آن‌ها را می‌کشدبه گزارش سرویس بین الملل ؛ "بشار اسد" روز سه شنبه در گفت وگو با رسانه های روسی تمامی گروه ها و احزاب این کشور را به وحدت برای مقابله با تروریسم با هدف دستیابی به اهداف سیاسی از طریق گفتگو فراخواند.

وی در ادامه عرب ها و دیگر طایفه ها و قوم ها از جمله ارمنی ها را جزئی از بافت اجتماعی سوریه دانست.

بشار اسد با اشاره به اینکه حضور آنان در منطقه و سوریه تاریخ طولانی دارد افزود: بدون این گروه ها چیزی به نام سوریه متجانس و یکپارچه وجود نخواهد داشت.

اسد اضافه کرد: من از همه گروه ها و احزاب می خواهم برای مقابله با تروریسم متحد شوند زیرا ایجاد وحدت برای مبارزه با تروریسم راه دستیابی به اهداف سیاسی است که ما سوری ها از طریق گفت وگو و راه حل سیاسی در صدد تحقق آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهروندان نگران سوریه به خاطر تروریسم این کشور را ترک می کنند افزود: این افراد بویژه به علت حضور تروریست ها و کشتارها از کشورشان می گریزند.

رئیس جمهور سوریه می افزاید: عامل دوم مهاجرت نیز باز هم ناشی از ترویسم است زیرا تروریسم به تخریب زیرساخت ها و از بین رفتن خدمات اولیه مورد نیاز برای زندگی منجر می شود.

اسد ادامه داد: بسیاری از شهروندان سوریه کشورشان را به علت تروریسم و با هدف زندگی در نقطه ای دیگر ترک می کنند؛ غرب در حالی برای مهاجران اشک می ریزد همزمان از تروریست ها هم حمایت می کند و این حمایت ها از ابتدای شروع بحران در سوریه شروع شده است.

بشار اسد با بیان اینکه غربی ها از ابتدا بحران سوریه را انقلابی مسالمت آمیز توصیف کرده اند و بعد اعلام کردند مخالفان در سوریه مخالفان میانه رو هستند اظهار داشت: اکنون هم غربی ها می گویند این افراد تروریست های النصره و داعش هستند؛ بنابراین تا زمانی که آنها این پروپاگاندا را ادامه دهند با مهاجران بیشتری مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر غربی ها واقعا درباره مهاجران نگران هستند باید حمایت از تروریسم را متوقف کنند؛ این آن چیزی است که ما درباره بحران به آن می اندیشیم؛ این هسته مرکزی مساله مهاجران است.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت سوریه در برابر طرح ایران برای حل بحران سوریه گفت: ایران ایده ها یا اصولی را برای طرح خود مطرح کرده است که به طور اساسی مبتنی بر مسئله حاکمیت ملی سوریه، خواست ملت سوریه و مسئله مبارزه با تروریسم است.

وی با اشاره به اینکه روابط بین ما و ایران تاریخی است و در بیش از سی و پنج سال گذشته ائتلاف و اعتماد زیادی در این روابط وجود داشته است اضافه کرد: حمایت ایران برای کمک به سوریه و پایداری آن در این جنگ دشوار اساسی بوده است.

بشار اسد در پاسخ به پرسشی درباره روابط سوریه و ترکیه گفت: این موضع آنکارا که نباید تروریست ها در مرزهای ترکیه حضور داشته باشند به معنای آن است که تروریست ها می توانند در دیگر مناطق فعالیت کنند؛این سخن قابل قبول نیست؛ تروریسم باید در همه جا از بین برود.

وی با بیان اینکه سوریه بیش از سه دهه است که خواهان تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم است افزود: همه ما می دانیم که حامی جبهه النصره و حامی تسلیحاتی، مالی و انسانی داعش ترکیه است.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از مصاحبه گفت: هر جنگی بد و ویرانگر است و باعث تضعیف جامعه می شود؛جنگ باید جامعه را با یکدیگر علیه دشمن متحد کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتش مهمترین نماد هر جامعه ای در شرایط جنگی است و مردم در این شرایط از ارتش به طور کامل حمایت می کنند و افراد داوطلب هم به ارتش می پیوندند تا از کشور دفاع کنند اضافه کرد: جنگ از نظر نظامی و رزمی تجربه نیروهای مسلح را افزایش می دهد.

اسد ادامه داد: جنگ پیامدهای منفی و مثبتی دارد و نمی توان گفت ارتش در جنگ قویتر یا ضعیف تر می شود؛ حمایت مردمی از ارتش باعث می شود نیروهای داوطلب به عضویت ارتش درآیند و بدون شک اگر ارتش سوریه نیروهای ذخیره نداشت، چهار سال و نیم در این جنگ دشوار دوام نمی آورد به ویژه که دشمن از نیروهای نامحدودی استفاده می کند و ما امروز با عناصری از هشتاد تا نود کشور می جنگیم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *