معابر تهران گنجایش این حجم از تردد‌ها را ندارد

4:39 - 11 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۳۹۲
مصطفی زینی وند گفت: ما در تهران با مساله عدم تناسب بین حجم خودرو‌ها و ظرفیت معابر شهری روبرو هستیم. تعداد وسایل نقلیه‌ای که در حال تردد در این معابر هستند و سفر‌های روزانه‌ای که در سطح شهر تهران داریم متناسب با ظرفیت و گنجایش معابر نیستند.
مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران در خصوص راهکار موثر برای مقابله با ورود ناگهانی شماری از عابران پیاده به درون بزرگراه‌ها در ساعات شبانه و بروز تصادفات رانندگی به میزان گفت: در خصوص کانالایزه کردن معابر بزرگراهی اگر آن نقاطی مد نظر باشد که شاهد تداخل معابر اصلی و فرعی هستیم این جزو مسوولیت‌های شهرداری محسوب می‌شود. درواقع این نوع اقدامات به حوزه زیرساخت‌های شهری مربوط می‌شود. اما ما در پلیس راهور این نوع نواقص و مشکلاتی که وجود دارد را منعکس می‌کنیم و از طریق شهرداری پیگیر مرتفع شدن این نوع مشکلات هستیم. البته در بسیاری از نقاط شهر تهران این نوع مشکلات برطرف شده است. آن جا‌هایی هم که نقص‌هایی دارند برطرف شدن مشکلاتشان در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این خصوص مواردی در معابر سطح شهر تهران هست که با جداسازی فیزیکی می‌توان نقص‌ها را اصلاح کرد یا با تغییر هندسی کلی می‌توان آن مقطع را مورد اصلاح قرار داد. همچنین در نقاطی این امکان وجود دارد تا با نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مساله ایمن سازی را عملی کرد. درواقع برای نقاط مختلف تهران که با چنین نقص‌هایی مواجه هستند ممکن است نیاز به راهکار‌های متفاوتی وجود داشته باشد. ما براساس نیاز‌هایی که در هر محل وجود دارد نظرخواهی‌ها را انجام می‌دهیم و ابلاغ‌های لازم را صورت می‌دهیم و از طریق شهرداری برای رفع نواقص پیگیری‌ها را به انجام می‌رسانیم.

زینی وند در پاسخ به اینکه در حوزه مهندسی ترافیک چه وظایفی برای پلیس راهور تعریف شده است گفت: در حوزه اجرایی و موضوعات عملیاتی مربوط به مدیریت و کنترل ترافیک که در کف خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و مساله برقراری نظم و انضباط ترافیکی مسوولیت بر دوش همکاران ما در پلیس راهور است. در موضوع برخورد با تخلفات رانندگی که در سطح معابر رخ می‌دهد آن افرادی که قانون گریز هستند و به صورت عمدی یا سهوی مرتکب تخلف می‌شوند با برخورد و رسیدگی نیرو‌های پلیس راهور همراه می‌شود. چرا که همکاران ما در پلیس راهور همیشه در تلاش هستند تا نظم و انضباط ترافیکی برقرار بماند.
 
بیشتر بخوانید:

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران درواکنش به اینکه در بعضی از معابر تهران شبکه راه‌ها بر اساس عرض و ظرفیت راه و حجم وسایل نقلیه درحال تردد طراحی نشده و ورود موتورسواران به پیاده رو‌ها را در پی دارد اذعان داشت: در این مورد مشکل اصلی به این بر می‌گردد که با توسعه شهرنشینی به خصوص در کلانشهر‌هایی مانند تهران ما در این سال‌ها به جای انسان محوری به رواج خودرومحوری پرداخته ایم. ما در تهران با مساله عدم تناسب بین حجم خودرو‌ها و ظرفیت معابر شهری روبرو هستیم. تعداد وسایل نقلیه‌ای که در حال تردد در این معابر هستند و سفر‌های روزانه‌ای که در سطح شهر تهران داریم متناسب با ظرفیت و گنجایش معابر نیستند.
 
وی افزود: در بعضی از ساعت‌ها تراکم خودرو‌ها در معابر تهران به حد اشباع می‌رسد. این وضعیت به نحوی است که تراکم موجود در معابر گاهی خیلی طولانی می‌شود و با پس زدگی بار ترافیک روبرو می‌شویم. در این وضعیت شبکه معابر ما به شکل بغرنجی با معضل ترافیک دچار درگیری می‌شود. در پیک ترافیک این مشکل صورت حادتری به خود می‌گیرد و زحمت همکاران ما در پلیس راهور بیشتر می‌شود. چون نیرو‌های پلیس راهور در تلاش برای کنترل ترافیک هستند و باید آمد و شد‌ها را مدیریت کنند و مساله روان سازی ترافیک را باید به سرانجام برسانند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *