آیا کرونا، ویروس آنفولانزا را نابود کرد؟

15:15 - 06 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۵۸۴
در حالی که نگرانی‌ها در مورد انفجار شیوع بیماری آنفولانزا پس از کاهش قابل توجه شیوع این بیماری در زمستان گذشته تشدید شده، بررسی‌ها از نابودی ویروس این بیماری حکایت دارند.
جدیدترین بررسی‌ها نشان دهنده انقراض قریب الوقوع «آنفولانزا» بر اثر همه گیری کروناست.
 
به گزارش «cosmosmagazine»، نرخ ابتلا به بیماری «آنفولانزا» به پایین‌ترین سطح تاریخ این بیماری رسیده است و ممکن است برای همیشه از بین برود.
 
بر اساس دو بررسی انجام شده از سوی موسسه «Doherty»، در «ملبورن»، یکی از چهار نوع ویروس «آنفولانزا» که هر ساله در جمعیت انسانی منتشر می‌شود، احتمالا به دلیل شیوع کرونا از بین رفته است.
 
این بررسی نشان می‌دهد که ویروس «آنفولانزا B/Yamagata» از آوریل ۲۰۲۰ در هیچ جای دنیا شناسایی نشده است و عدم شناسایی آن در ۱۸ ماه، اگرچه نه با قطعیت، اما نشان دهنده از بین رفتن آن است؛ هرچند ممکن است احتمالا در برخی نقاط جهان در سطوح بسیار پایین هنوز هم وجود داشته باشد.
از آن جایی که گونه B/Yamagata بیماری «آنفولانزا»، فقط در بین انسان‌ها پخش می‌شد و در دهه گذشته تکامل چندانی نداشته و انسان‌ها سطوح بالایی از مصونیت را در برابر آن ایجاد کرده‌اند، این گونه بسیار آسیب پذیر شد.
 
طیف وسیع اقدام‌های احتیاطی برای کنترل شیوع بیماری کرونا، مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، تعطیلی اماکن غیر ضروری سرپوشیده، شست و شوی دست ها، از شیوع گسترده «آنفولانزا» در کشور‌های مختلف در زمستان سال گذشته جلوگیری کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *