محدوده های شهر انسان محور

10:44 - 25 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۶۴۰
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خیابان سی ام تیر، خیابان ناصر خسرو و خیابان ۱۵ خرداد شرقی محدوده‌های شهر انسان محور هستند. اولویت بعدی محدوده خیابان‌های شهرداری حدفاصل میدان قدس تا میدان تجریش خواهد بود.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ محمد رازقی در خصوص محدوده‌هایی که توسط پیگیری‌های پلیس راهور تهران بزرگ به شهر انسان محور تبدیل شده اند توضیح داد.

وی افزود: در بحث انسان محور شدن شهر تهران و اقداماتی که پلیس راهور تهران بزرگ با پیگیری‌های خود انجام داده می‌توان در بخش توسعه پیاده راه‌ها به طور مثال به محدوده بازار تهران، خیابان ناصر خسرو و خیابان ۱۵ خرداد شرقی اشاره داشت که قبلا شاید متراکم‌ترین بخش مرکز تهران این خیابان‌ها بودند که با تبدیل آن‌ها به پیاده راه‌ها وضعیت خیلی بهتر شد.

رازقی گفت: در حال حاضر شهروندانی که در محدوده خیابان دعوتی منطقه ۱۰ زندگی می‌کنند قطعا شاهد تبدیل محدوده به فضای سبز بوده اند و می‌توان گفت که این فضای سبز چقدر بر نحوه زندگی آن‌ها تاثیر گذاشته است و در آن محدوده تحقق شهر انسان محور را شاهد بوده ایم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین در خیابان سی ام تیر محدوده بالاتر از خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب را نیز همین وضعیت را شاهد هستیم.

وی گفت: برای برنامه‌های بعدی پلیس محدوده خیابان‌های شهرداری حدفاصل میدان قدس تا میدان تجریش را در اولویت قرار داده ایم که توسعه پیاده راه این محدوده مد نظر میباشد و اختصاص سطح معبر سواره رو به پیاده راه انجام می‌شود که قطعا با توجه به جو فرهنگی و اقتصادی که در آن محدوده داراست تاثیرگذار خواهد بود و جز برنامه‌های بعدی ما خواهد بود که جز برنامه‌های شهر انسان محور خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در خصوص تردد وسایل نقلیه که با سرعت کمتر نیز چراغ‌های چشمک زن تبدیل به اتومات شده است و برای عبور عابرین پیاده بهتر شده و گذرگاه‌های عابر پیاده نیز ساماندهی گردیده است.

رازقی ادامه داد: یکی از معضلات جنوب شهر تهران متاسفانه باربری‌هایی هستند که در محدوده خیابان شهید رجایی و میدان شوش و این قسمت‌ها هست و به ناچار تریلر‌ها و کامیون‌ها برای آنکه بار خود را تخلیه کنند و از شهر‌های دیگر به تهران می‌رسند باید به داخل این باربری‌ها بیایند و مردم این بخش شهر مزاحمت‌هایی که از ناحیه این‌ها می‌بینند خیلی زیاد است.

وی افزود: یکی از پیشنهاد‌هایی که ما به عنوان پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ دادیم و پیگیر آن هستیم این است که این باربری‌ها به خارج از شهر تهران منتقل شوند و بجای این باربری‌ها این فضا‌ها در اختیار بوستان‌ها قرار بگیرد یعنی بوستان‌ها و پارک‌ها و مراکز فرهنگی در آن قسمت‌ها ساخته شود و قطعا تاثیرگذار خواهد بود و این مشکلات ترافیکی را کمتر خواهد کرد و مزاحمت‌هایی که برای اهالی این محله‌ها هست کمتر خواهد شد و بجای ان شاهد احداث پارک‌ها و مراکز فرهنگی خواهیم بود و قطعا زندگی را در آن قسمت برای مردم شیرین‌تر خواهد کرد.

وی در پایان ضمن بیان اینکه عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر‌های ناگهانی و سرعت غیر مجاز باعث بیشتر تصادفات می‌شود از شهروندان خواست حتی فکر رانندگی با سرعت غیر مجاز را هم نداشته باشند چرا که بسیار خطرناک و باعث عمده تصادفات همین عوامل هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *