رئیس جمهور پیشین لبنان: مزدوران بدنبال جنگ داخلی در لبنان هستند/ مغز متفکر حوادث بیروت؛ دشمنان خارجی و داخلی مقاومت اند

19:21 - 22 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۱۳۶
رئیس جمهور پیشین لبنان با اشاره به حوادث رخ داده در بیروت گفت: مغز متفکر حوادث بیروت؛ دشمنان خارجی و داخلی مقاومت اند.

- طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک امیل لحود در مصاحبه با این خبرگزاری ودر واکنش به حوادث امروز بیروت و کشته شدن چند غیر نظامی اظهار کرد: دستگاه قضا باید عاملان تیراندازی امروز را بازخواست کند.

رئیس جمهور پیشین لبنان با تاکید بر اینکه تظاهرات، حق قانونی همه است، افزود: تظاهرات کنندگان حق دارند به خیابان بیایند و ابراز عقید کنند، ولی اینکه تک‌تیرانداز از پشت بام، آنان را هدف قرار دهد، کاملا مردود و غیرقابل پذیرش است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در دوران جنگ داخلی لبنان، سردمدار بودند، رؤیای آن را دارند که جنگ داخلی مجددا آغاز شود تا بتوانند دوباره بر سرکار بیایند و این رؤیا محقق نخواهد شد.

امیل لحود تصریح کرد: این موضوع محقق نمی شود زیرا در طرف دیگر، انسانهای هوشمند و نیروهای مقاومت هستند که از خطرهای این مرحله آگاه بوده و به سمت این طرح منحوس کشانده نمی‌شوند.

رئیس جمهور پیشین لبنان با بیان اینکه باید کار را به عدالت و قوه قضائیه محول کرد تا در این زمینه ایفای نقش کنند، افزود: بر این موضوع باور دارم که مغز متفکر واقعی این حوادث، دشمنان خارجی و داخلی مقاومت هستند.

وی ادامه داد: هر چه در لبنان رخ می‌دهد، دارای یک بعد اصلی است و آن، تضعیف مقاومت به هر نحوی است و عامل اسرائیلی در اینجا قدرتمند است.

امیل لحود گفت: از سوی دیگر کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند، مزدوران داخلی هستند تا وضعیت داخل را بر هم بریزند و هدف این مزدوران تلاش برای تخریب لبنان است.

رئیس جمهور پیشین لبنان تاکید کرد: این افراد در تلاش هستند تاجنگ داخلی را به لبنان بکشانند تا این کشور و مقاومتش را در هم شکسته و تضعیف کرده و کاری کنند تا تن به شروط اسرائیل دهد و تسلیم شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *